Да превърнеш грешната стъпка в нова възможност и в опит е истинско изкуство, което успешните бизнес лидери владеят. Един екип, който прекалено много толерира правените от членовете му грешки, може да направи служителите безотговорни. От друга страна, много строгите правила могат да обезкуражат човек да признае за нещата, с които не се е справил.
Списание Forbes публикува съветите на петима главни изпълнителни директори във водещи американски компании. Те ще ви научат как служителите могат да поемат отговорност, без да се чувстват обвинявани за грешките си.
- Дейв Финочино, Bleacher Report
„Аз правя грешки през цялото време и говоря за тях открито с хората в компанията, независимо на каква позиция работят те. Това създава една среда, в която служителите се чувстват комфортно да посочат грешките си откровено”.
- Джоф Вуу
„Животът е прекалено кратък, за да се учим от собствените си грешки. Трябва да се учим от тези на другите хора, като търсим всякакви източници на информация – блогове, книги, разговори... Шефовете искат хората да идват не с проблеми, а с готови решения. В същото време обаче искат една открита комуникация с екипа си. Тогава трябва да се водят откровени разговори без страх”.
- Андрю Брокенбуш, Beefy Marketing
„Най-добрият начин да преодолееш една грешка е да научиш нещо от нея и да създадеш система, която ще предотврати повтарянето ѝ. Със сигурност провалът те учи на нещо и дори е необходим в някои случаи, но това не означава, че трябва да правиш една и съща грешка отново и отново”.
- Джоузеф Шумахер, Goddard Systems
„Прозрачността е важна. Ако нещо се обърка, е необходимо да посочите пред цялата организация, че: А) получила се е грешка; В) какво точно се е случило и как; C) грешката е била поправена; D) как точно е била поправена. Това ще даде възможност на служителите да дадат своите идеи за възможно разрешаване на проблема”.
- Пийт Христотулу, Marchex
„Търсете обратна връзка – от екипа ви, от клиентите, от всички. Всякаква информация, добра или лоша, ще ви накара да си зададете въпроса „Как можем да го направим по-добре?”. В края на деня се замислете какво можете да научите от своите грешки и провали”.