Цената на акциите на Snap Inc. се покачиха с над 25%, след като компанията успя да повиши приходите си и ръста на нови потребители за първи път, откакто е публична компания, пише The Wall Street Journal.

Във вторник компанията зад социалната мрежа Snapchat, която се опитва да се утвърди като конкурент на Facebook и Google в очите на рекламодателите, отчете двойно повишение на загубата в четвъртото тримесечие, но и скок на продажбите от 72% до 285,7 милиона долара, спрямо година по-рано.

Така тя надскочи очакванията на анализаторите и отново за върна към ръст след три поредни тримесечия на забавяне. Загубата пък е с 20% по-малко спрямо предходното тримесечие.През трите месеца до декември Snapchat е добавила 8,9 милиона нови потребители - най-голям ръст от третото тримесечие на 2016 година насам, когато все още бе частна компанията. 5-процентният ръст до 187 милиона потребители пък надминава записаното повишение от 2,9% през третото тримесечие.

След повишаването на цената на акциите с 26% до 17,95 долара, дяловете отново се търгуват на над първоначалната цена от 17 долара. Те падаха неколкократно под нея, включително се сринаха с 20% след разочароващия отчет за третото тримесечие на 2017 г.

Резките ръстове и спадове показват, че инвеститорите остават несигурни дали Snapchat може да се превърне в истински конкурент на Facebook и Google. Последните две компании получават около 65% от общия дигитален рекламен бюджет в САЩ, докато Snapchat получава едва около 1%.

Преди компанията да стане публична, бързият ѝ растеж и висока популярност сред най-младите впечатлиха инвеститорите, а рекламодателите видяха шанс да достигнат потребители, до които не можеха чрез традиционните канали. Но от IPO-то насам Snapchat трудно привлича нови потребители.