Позиционирането на компанията майка на все по-агресивно навлизащия на международните пазари Temu - PDD, по отношение на цена/качество и растежът на нейната онлайн платформа помогнаха на дружеството да застане начело в надпреварата в електронната търговия в Китай. PDD детронира Alibaba и вече е най-високо оценената компания в страната в електронната търговия, съобщава CNBC.

Пазарната капитализация на компанията нарасна дотолкова, че успя да изпревари оснонвния играч при пазаруването онлайн -  Alibaba.  Сега PDD има пазарна капитализация от $208 милиарда в сравннеие със $196 милиарда от страна на Alibaba, показват данни на LSEG.

Първите големи усилия на PDD в чужбина бяха с Temu. Популярността на платформата скочи рязко малко след излъчването на рекламата ѝ на Super Bowl през 2023 г., която приканваше клиентите да пазаруват "като милиардери". След това започна и агресивна инвазия на европейските пазари.

Снимка 604536

Източник: iStock Images

От PDD съобщиха, че нетната ѝ печалба, разпределима между обикновените акционери, е скочила с 246% през тримесечието до края на март до $3,87 милиарда спрямо година по-рано.  Приходите от трансакционни услуги, известни още като такси на търговците, възлизат на 6,14 млрд. долара, увеличение от 327% спрямо същия период година по-рано. Междувременно нетната печалба на Alibaba се срина с 86%.

България и още 16 страни атакуват Temu за непълно и подвеждащо съдържание

България и още 16 страни атакуват Temu за непълно и подвеждащо съдържание

Китайската онлайн платформа е заплашена от глоба в размер на 6% от оборота

България и още 16 страни атакуват Temu за непълно и подвеждащо съдържание

Както Money.bg писа, България и още 16 европейски страни подадоха жалба към ЕК срещу може би най-актуалната в последните месеци онлайн платформа за търговия на бързооборотни стоки - китайската Temu. Според жалбата притежаваният от PDD Group електронен търговец е нарушил европейските правилата за цифровото съдържание.

Европейската организация на потребителите (BEUC), която стои зад инициативата, информира, че паралелно с колективната жалба, 17 от нейните членове са депозирали такива към съответните национални органи. Сред тях е и България чрез Асоциация Активни потребители.

Съгласно Закона за цифровите услуги на ЕС, чийто правила на практика са в сила от август 2023 г., онлайн платформите за търговия трябва да следят стриктно за предоставянето на коректно съдържание, изключвайки незаконно и доказано вредно такова, както и да не предлагат фалшиви продукти.

Temu: Революция в шопинга или най-мощната "слушалка" на Пекин?

Temu: Революция в шопинга или най-мощната "слушалка" на Пекин?

Китайската платформа е заплаха даже за големите платформи в държава като Франция