Огромният пазар в Китай и атрактивните възможности за правене на бизнес привлякоха всички лидери в индустрията на луксозни стоки там.
Компаниите не само отвориха магазини в страната, но и започнаха да произвеждат стоки, които се продават само в нея. И често те са „украсени” с китайски ироглифи. Понякога обаче тези надписи звучат повече от абсурдно за хората, които разбират езика.
Консултантската фирма Landor е подбрала петте най-лоши стоки от коментари на потребители на местната социална мрежа Weibo. Business Insider публикува забавния списък:
4. Nike
Лидерът при спортните стоки преди време е пуснал на китайския пазар специална серия маратонки. В задната част на лявата обувка е изписан ироглифът „фа”, който означава „забогатявам”. На дясната обувка надписът е със символа „фу”, означаващ „богатството пристига”. Комбинацията от „фа” и „фу” обаче се чете като „надебелявам”.
3. Louis Vuitton
За да отбележи Готината на Червената огнена маймуна, луксозният бранд е пуснал бижу за врата със златна маймунка. Накитът струва „скромните” 2450 долара, но компанията надали е успяла да продаде и един от серията. И това не би било учудващо, като се има предвид, че продуктът е предизвикал 30 хиляди негативни коментара в Weibo, като в част от тях посочват, че златната глава на животинчето прилича на извънземно и е плашеща.
2. Givency
В Китай френската марка също се e „изложила” със своята серия, посветена на Годината на маймуната. В социалната мрежа китайските потребители са „оплюли” лимитираните тениски на компанията за 2016 г. „Givenchy са сложили орангутани, вместо други маймуни. При това на щампата животните са като гримирани с със сенки за очи!”, е написал един от тях.
1. Burberry
Британският производител е пуснал на пазара в азиатската държава шал, на който отново присъства ироглифът „фу”, избродиран в червено. Аксесоарът се продава с 215 долара по-скъпо от останалите такива на компанията само заради надписа. Проблемът обаче е, че ироглифът е обърнат „наобратно”, така че значението му на „богатството пристига” се губи.