Веригата за търговия с бързооборотни стоки Kaufland България пуска собствена марка прясно месо. Първоначално линията тръгва в магазините на компанията с 18 различни продукта от пилешко, телешко и свинско, както и мляно месо като след време към асортимента ще бъдат добавени и други продукти.

Това стана ясно по време на официално представяне на марката "Шеф Месар". 

Доставчиците на телешкото и пилешкото месо за марката са български партньори на Kaufland, а свинското месо е доставяно от белгийски партньори.

По думите на директора на "Свежи храни" във веригата Васил Василев изборът на този европейски доставчик е дошъл в резултат на дефицита на свинско месо на пазара след епидемията от африканска чума. Той посочва, че целта на компанията е да започне работа за новата марка и с български производители на свинско в бъдеще.

Брандът "Шеф Месар" има и подмарка "Let's BBQ", в която влизат 5 продукта от мариновано месо. От пускането на продуктите от прясно месо в обектите на веригата, досега са били продадени 330 хиляди бройки, като най-голям дял от тях имат цялото пиле от марката, телешките бургери и мляното месо.

Васил Василев

Източник: Kaufland България

Васил Василев

"Клиентът изисква качество и е свикнал да го открива при нас. Собствената ни марка "Шеф Месар" е поредното доказателство за това, че в Kaufland приемаме изключително отговорно очакванията на потребителите и работим последователно, за да осигуряваме доказано качествени продукти за българските домакинства всеки ден. И тъй като качеството при нас не е само на думи, се радваме, че продуктите от собствената ни марка преминаха успешно тестовете и на доказани независими експерти по качеството, каквито са партньорите ни от TÜV Nord България", коментира Васил Василев.

Институтът за сертификация на хранителни стоки TÜV Nord България отговаря за проверките за качеството на всички продукти от бранда, които се извършват според 4-степенна система.

"Тя включва изненадващи проверки на място при доставчиците на месо, лабораторни изследвания на взетите проби, внимателен мониторинг на правилното транспортиране на продукцията от доставчика до търговската мрежа и проверка чрез т.нар. "тайни клиенти", които подбират продукти за тест от независими акредитирани лаборатории", обясни Стоян Йотов, който е управител на института.

Качеството на продуктите от серията се проверява и от външната акредитирана българска лаборатория "Глобалтест". На годишна база са планирани над 5000 лабораторни анализа, които изследват качеството и безопасността на продукта при неговото производство, транспорт, съхранение и предлагане.