Една провалена (поне засега) сделка между два технологични гиганта излезе на бял свят. Microsoft е възнамерявала да инвестира няколко милиарда долара в сделка с Apple през 2016 година, стана ясно от изявление в американски съд на изпълнителния директор на Microsoft, цитиран от Bloomberg. Целта на несъстоялата се преди години сделка е била търсачката Bing да се конкурира по-добре с доминиращата Google.
Преговорите
Главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела се е срещнал с директора на Apple Тим Кук по време на преговорите, разбираме от информацията, споделена в съда от Джон Тинтър - вицепрезидент на отдела за бизнес развитие на Microsoft.
Източник: iStock Images
Той свидетелства по време на антитръстовия процес на Министерството на правосъдието на САЩ във Вашингтон срещу Alphabet.
Загуба или печалба
"Microsoft щеше да претърпи загуба от няколко милиарда долара при изпълнението на сделката", казва Тинтър и допълва, че сделката обаче е щяла "да подсили търсачката Bing, което в крайна сметка би позволило на компанията да спечели по-голям пазарен дял и по-висока печалба."
Припомняме, че софтуерният гигант беше постигнал споразумение с Apple компанията да използва неговата търсачка Bing в асистента Siri и Spotlight - функцията на Apple, която помага за намиране на приложения на iPhone от 2013 до 2017 година.
Компанията е искала да разшири обхвата на сделката, за да обхване и браузъра Safari. Вместо това Google успя да засили собствената си сделка с Apple покрай това, като включи в нея и продуктите, които до момента са били с търсачката Bing.
Този вид споразумение включва разделяне на приходите от реклами на Microsoft или Google с Apple, които са свързани с потребителските заявки. И тъй като Bing е по-малка търсачка от Google, Microsoft е трябвало да предложи на Apple много по-голям дял от приходите, в сравнение с офертата на Google. Така обаче компанията е щяла да загуби средства от сделката, поне първоначално, смята Тинтър.
През 2018 година Microsoft и Apple отново са провели преговори за това да обединят усилията си и да засилят търсенето си извън САЩ. Тогава Microsoft разработва т. нар. "наръчник" за инвестициите, които компанията би направила, за да подобри търсенето.