В началото на седмицата стана ясно, че американската General Motors (GM) и френската PSA Group са се разбрали за продажбата на марката Opel. Тогава беше потвърдено, че производителят на автомобилите Peugeot ще плати 2,2 милиарда долара, за да придобие бранда.

Всъщност обаче сделката предвижда нещо по-различно - GM да плати на PSA Group, за да излезе от европейския пазар и да продаде губещото си подразделение на Стария континент.

Това става ясно от публикация на Bloomberg, в която се посочва, че американският производител ще даде 3,2 милиарда долара на френския си конкурент, за да покрие задълженията си по пенсионната схема за служителите на Opel.

Освен това компанията ще продължи да управлява още 9,8 милиарда долара, предвидени за компенсации за бъдещите пенсионери и вече натрупани по схемата.

След като тези разходи ще бъдат поети от GM за PSA Group остава да върне към печалба бизнеса на Opel, който е натрупал загуби от около 9 милиарда долара от 2009 година насам.

Официално: Peugeot купува Opel за €2,2 милиарда

Официално: Peugeot купува Opel за €2,2 милиарда

Компанията става втора по пазарен дял в Европа

"Със затварянето на сделката американската корпорация поема отговорността да изплаща по 400 милиона долара годишно в рамките на 15 години за плановете на подразделенията в Германия и Великобритания", посочва говорителят на фирмата Том Хандерсън.

Не става ясно обаче дали част от тези плащания се включват в посочената сума от 3,2 милиарда долара или са отделно от тях.

"Ръководството на GM не възприема споразумението все едно си плаща, за да купи PSA бранда Opel. Автопроизводителят ще намали загубите си и разходите, като спази ангажиментите си към служителите, които са работили за него", коментира финансовият директор на американското дружество Чък Стивънс.

През последните три години от GM за похарчили около 4,4 милиарда долара, за да поддържат бизнеса си в Европа.

"Продажбата на европейския бизнес ще подсили печалбата и приходите вместо да задържа капитал от около 20 милиарда долара, за да подкрепя дейността на Opel", допълва Стивънс.