Автомобилният завод Iracemapolis, който Daimler затвори през декември 2020 г., вече ще принадлежи на китайския авотомобилен гигант Great Wall Motor Company Limited (GWM) . Сделката включва земята, инфраструктурата и наличните сгради и техническо оборудване.

Според съобщенията китайците ще превърнат завода в една от световните си производствени бази, обслужващи южноамериканските пазари. След модернизацията производственият капацитет ще се увеличи пет пъти (до 100 000 превозни средства годишно). Ще бъдат създадени 2000 работни места вместо сегашните 600.

GWM също наскоро придоби подобни пустеещи предприятия в Talgaon (Индия) и Rayong (Тайланд) от General Motors. Заводът в руския град Тула също е брънка от тази верига.

Бразилския завод на Daimler в Сао Пауло е сравнително ново производствена база с площ от 1,2 милиона квадратни метра, която започна да произвежда Mercedes само преди пет години.

За колко Daimler е решил да продаде активите си на китайците, не се съобщава официално - представители на германския концерн не коментираха сделката. Но причините за продажбата са "на повърхността" - от декември миналата година коли с марката Мерцедес в Бразилия не се произвеждат, тъй като по време на пандемията на коронавирус търсенето на скъпи автомобили в бедната Южна Америка е намаляло значително.

Снимка 524560

Източник: iStock

Китайският концерн обещава да внедри в Бразилия усъвършенствана философия за управление на производството и дигитализация, за да приведе контрола на качеството и опазването на околната среда в съответствие със световните стандарти. Времето за реорганизиране и рестартиране на завода не се посочва.

В резултат на сделката Great Wall получи модерно предприятие (предвидено е за пълен цикъл на сглобяване на автомобили ) с цялото оборудване (монтажни линии C-Class W205 и GLA X156). Като очевидно за реорганизацията китайската компания ще изразходва много по-малко от 600 милиона бразилски реала ( 110 милиона щатски долара), инвестирани от германците. Ето защо китайската страна охотно коментира сделката: бразилският пазар беше наречен много обещаващ, като се отбеляза икономическият потенциал на Южна Америка. Great Wall ясно виждат придобивката като трамплин за разширяване на присъствието си на гъсто населения пазар в Южна Америка.

Какви автомобили ще се произвеждат в Америка не се съобщава, но може да се предположи, че Great Wall ще разчита на кросоувърите Haval и пикапите GWM. Времето за започване на производството се пази в тайна, но те няма да забавят въвеждането в експлоатация, тъй като Great Wall планира да продаде милион автомобили извън Китай до 2025 година, пише matador.tech.