PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles обсъждат партньорство и общи инвестиции в нови модели автомобили в Европа, пише Bloomberg, цитирайки свои източници.
Производителите от Франция и Италия водят предварителни разговори по обща платформа за нови автомобили, за да намалят разходите си за инвестиции в силно конкурентния регион. Очаква се официално съобщение от компаниите през следващите седмици.
По-рано този месец главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес заяви, че компанията е готова да се възползва от редица възможности за растеж, включително и придобивания и сливания. Интегрирането на марките Opel и Vauxhall, закупени от General Motors, приключи преди по-малко от години.
В същото време главният изпълнителен директор на FCA Майк Менли посочи, че би приел сериозно всяко предложение, което ще направи компанията по-силна, включително сливане или придобиване.
Възможното партньорство между двете компании най-вероятно ще включва общи инвестиции в нови електромобили, твърдят източниците. Очаква се продажбите на коли на ток да се повиши до 60 милиона годишно през 2040 от 2,2 милиона през 2019 г.
"Нито един производител може да си позволи сам огромните инвестиции, за да разработи такъв тип умни, хибридни и свързани автомобили", смята Карло Алберто Карневале Мафе, професор в Bocconi University в Милано. "Разговорите между PSA и FCA, както и тези между BMW и Daimler, са ясен знак, че индустрията трябва да намери нов подход и да се възползва от неизбежната кооперацията в разработването на технологии и съпътстващата инфраструктура", казва той.
В събота Таварес заяви пред The Wall Street Journal, че засега PSA не води разговори за сливане.През февруари Peugeot и Fiat засилиха сътрудничеството си при лекотоварните автомобили, като то вече ще включва и марките Opel и Vauxhall.
Обединяването на силите на автомобилните производители се движи с пълна сила не само в Европа, но и по света. Индустрията е изправена пред основна промяна, движена от електромобилите и автономните технологии. По-стриктните правила за емисиите, наложени от ЕС, също карат компаниите да гледат отвъд двигателите с вътрешно горене.
Пазарната капитализация на производителите се движи около нива, които бихме очаквали при рецесия. В същото време богатите гиганти от Силициевата долина планират навлизане на пазара, за да получат част от данните в бъдещите автомобили.
Ford Motor Co. и Volkswagen също работят за общо партньорство, което ще включват и товарни автомобили и автономно шофиране. BMW и Daimler също работят заедно по няколко проекта.