430 милиона лева са дадени от държавата на Агенция "Пътна инстфраструктура", за да извърши дейности по укрепване на свлачища и срутища по републиканската пътна мрежа. Към момента обаче е финализирана работата само по един обект - свлачището по пътя за Рилския манастир. В същото време повечето от обектите дори не разполагат с разрешение за строеж.
Това съобщи на брифинг служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.
Припомняме, че именно със свлачището по пътя за Рилския манастир бившият премиер Борисов искаше да се илюстрира работата на правителството, въпреки че само няколко дни след негова проверка, то отново се срути.
От МРРБ са поканили на среща всички фирми изпълнители. Нито една от тях обаче не се е явила.
По думите на Комитова правителството "Борисов 3" дава 430 млн. лева от бюджета на АПИ за решаване на проблема, а агенцията от своя страна слкючва договори с 25 фирми на стойност 188 млн. лева. По силата на тези договори следва да бъдат укрепени 84 свлачища.
"Към днешна дата от всички 84 броя обекти има само един изпълнен - това е срутището до Рилския манастир с похарчени 6 милиона лева по правилата на инвестиционния процес с разрешение за строеж", каза министърът.
Към днешна дата 83 от всички 84 проекта са едва в начална фаза, подчерта Комитова.
"Към днешна дата нямаме нито едно разрешение за строеж. Очакваме след около 20 дни да излезе едно разрешение, а за останалите проекти, които са в напреднала фаза, очакваме този процес да продължи до две-три години", каза тя.
В края на 2021 година сроковете на тези договори изтичат, парите са изплатени, но дейностите по строеж не са факт, посочи още Комитова.
Припомняме, че след уволнението си бившият директор на АПИ Георги Терзийски заяви, че именно отпускането на финансиране е ключов фактор, за да започне процесът на проектиране и строителство на първо място.
Не е в нашите компетенции да кажем дали това е законно или не, но това не е правилно разходване на публичен ресурс, заяви регионалният министър.
"С нашият малък капацитет няма какво друго да направим, освен да изискаме проверка от АДФИ и НАП и да чакаме резултатите, които ще излязат", добави главата на регионалното ведомство.
На въпрос какво може да стане с тези 25 фирми, които държат в себе си въпросните 182 милиона лева, отговорът беше, че те са застраховани.
Зададохме си въпрос било ли е възможно да не раздаваме тези пари преди две години, да финансираме проектите, които са на обща стойност около половин милион, да изчакаме разрешенията за строеж и тогава да продължим да раздаваме пари по тези договори. Това е причината, поради която се наложи да се разделя с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Терзийски, каза министър Комитова.
valentin-tzonev-1
на 01.06.2021 в 20:40:46 #1Който се е занимавал с инвестиции знае, че точно така се прави както казва министърката. Плащаш авансово само за проекта, което е максимум 10-15 % от общата стойност, а после по 15-20 % на строители, монтажници и т.н. Та накрая, какво е това дето са го правили гербаджийчетата: корупция на степен н-та. А пък това: как са провеждани търговете, дали изобщо са провеждани то е съвсем друго нещо. И там да се разровят и там ще излесе гнилоч. Айде народе, гласувай са ГЕРБ!!!