Меко казано съм изненадат от изнесените днес твърдения от страна на министъра на транспорта Данаил Папазов по отношение на финансовото състояние на железниците. Това заяви пред Money.bg бившият председател на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров след като се свърза с нас. Той окачестви думите на министър Папазов, който говори днес пред журналисити като пълни измишльотини.

По думите на Владимиров финансовото състояние на БДЖ непрекъснато се е подобрявало откакто той е влязъл в управлението на дружеството, което става през октомври 2009 г.

След като през 2009 г. загубата на компанията беше 70 млн. ние успяхме да я намалим през 2010 г. до 46 млн. лв., а през 2011 г до 40 млн. лв. За 2012 резултатът показва че загубата е редуцирана почти двойно -до 22 млн. лв.

Владимиров заяви, че е заварил БДЖ с дългове от 826 млн. лв., а когато е оставил компанията те са били както казва и министър Папазов 709 млн. лв.. Това означава, че докато съм ръководил компанията нейните задължения са намалели с повече от 100 млн. лв.

Бившият председател на съвета на директорите на Холдин БДЖ заяви, че като е встъпил в длъжност е заварил посочената от министър Папазов субсидия от 170 млн. лв. Тя обаче е била гласувана 2008 г., когато кабинетът и ръководството бяха други. Владимиров посочи, че инфлацията реално е намалила тази субсидия с близо 30% с течение на годините, защото отпусканите от държавата средства не са били променяни за периода 2010-2012 г.

Владимиров заяви, че не иска да влиза в политическата полемика ГЕРБ-БСП, а само да представи данните такива каквито са. Той се аргументира, че всичките числа, които цитира могат да бъдат намерени в очетите на дружеството и в други официални документи.

Спирането на приватизацията на БДЖ Товарни превози ще има катастрофални последици за БДЖ, каза още Владимиров. По думите му ако беше продадено товарното отделение на холдинга то това би вкарало в БДЖ свежи 100 млн. лв, които допълнително да намалят големите задължения на националния превозвач.

По отношение на представената мярка БДЖ да се разплати на НКЖИ по схемата дълг срещу собственост, Владимиров посочи, че това е била негова идея преди години.

Владимиров защити бившите си колеги Георги Иванов и Методи Христов, които според министър Папазов са участвали неправомерно в управлението на дружествата Парсел Деливъри и БДЖ Кончар. По думите му в тези дружества БДЖ е имала участие и е било редно да изпрати свои представители в управлението им.