
След като в продължение на близо едно десетилетие компанията предприемаше постепенни редица мерки за намаляване на броя на своите магазини, в опити да догони свиването на търсенето на леки автомобили и камиони, в четвъртък от Chrysler казаха, ще се откажат от 789 дилърски клонове или 25% от своята мрежата в САЩ от 9 юни. General Motors в петък излезе с подобна новина, като съобщи, че ще съкрати 1 100 шоурума или 42% от мрежата си в САЩ до края на следващата година.
И докато някои от търговците на коли ще се опитат да останат в бизнеса, насочвайки се към продажба на употребявани автомобили и авточасти, действията на двете компании вероятно ще доведат до съкращаване на десетки хиляди работни места в САЩ. Като само в Мичиган 40 дилъри са под заплахата да затворят бизнеса си.
Значителните съкращения на дилърските мрежи са очакван резултат от фалита на Chrysler по Глава 11 от закона за банкрутите в САЩ, но въпреки те изненадах повечето от дилърите и служителите.
От Chrysler считат, че с останалите 2 392 дилърите ще бъдат по-добре позиционирани с оглед на конкуренцията на компании като Тойота, като посочиха, че "алтернативата е ликвидация," на компанията.
buddy
на 15.05.2009 в 17:27:31 #1Уважаеми господа новинари, Тези цифри в заглавието ви се отнасят за дилъри, които ПРИТЕЖАВАТ право да продават автомобили на определена компания (в случая Дженеръл Мотърс и Крайслер). Това право се купува от съответната компания и се нарича франчайз за откриване на дилършип (място, където се продават автомобилите на съответния франчайз). Така че цифрите в заглавието ви се отнасят за франчайзи на дилършипи (във всеки от които работят поне над 10 дилъра), на които е съобщено от компаниите, че няма да се подновяват. Следователно, броят на дилърите останали без работа е десетки пъти по-голям.