Кризата на автомобилните производители в Детройт причини вълна от страх в цяла Америка, в четвъртък, когато Chrysler обяви, че ще намали дилърската си мрежа, с което ще удари силно и вече пострадалия силно от кризата пазар на труда в САЩ.

След като в продължение на близо едно десетилетие компанията предприемаше постепенни редица мерки за намаляване на броя на своите магазини, в опити да догони свиването на търсенето на леки автомобили и камиони, в четвъртък от Chrysler казаха, ще се откажат от 789 дилърски клонове или 25% от своята мрежата в САЩ от 9 юни. General Motors в петък излезе с подобна новина, като съобщи, че ще съкрати 1 100 шоурума или 42% от мрежата си в САЩ до края на следващата година.

И докато някои  от търговците на коли ще се опитат да останат в бизнеса, насочвайки се към продажба на употребявани автомобили и авточасти, действията на двете компании вероятно ще доведат до съкращаване на десетки хиляди работни места в САЩ. Като само в Мичиган 40 дилъри са под заплахата да затворят бизнеса си.

Значителните съкращения на дилърските мрежи са очакван резултат от фалита на Chrysler по Глава 11 от закона за банкрутите в САЩ, но въпреки те изненадах повечето от  дилърите и служителите.

От Chrysler считат, че с останалите 2 392 дилърите ще бъдат по-добре позиционирани с оглед на конкуренцията на компании като Тойота, като посочиха, че "алтернативата е ликвидация," на компанията.