През последните месеци цените на жилищата отчитат рекорден спад от началото на 90-те години на миналия век. В същото време цената на кредита се повиши на Острова, например фиксираната лихва за първите 2 година на нов ипотечен заем се е повишила 6,63% през юни.
След увеличението на основния лихвен процент у нас от 1 август и кредитите у нас започнаха да поскъпват.
В специална статия, посветена на българските имоти се казва, че британските инвеститори, доскоро най-активните купувачи край Черноморието и в планинските курорти, сега се опитват да се отърват от своите апартаменти и то често на загуба.
Имотните агенции са единодушни, че спадът в продажбите на български имоти се дължи на намаляващия прилив от британски купувачи, пише още в материала.
"Те бяха заменени от руски, скандинавски и румънски инвеститори, но те не купуват със същия размах като британците", отбелязва „Пропърти уайър".
Проучване на консултанстката компания "Кей Пи Ем Джи", направено през юни, показа тревожни тенденции и в британския трудов пазар.
Ето какво заяви пред медиите главният икономист на фирмата Андрю Смит: "През по-голямата част на тази година има спад в назначаването на нова работна ръка. За първи път през юни броят на незаетите работни места, които се предлагат на пазара, всъщност намаля. Това не се е случвало през последните пет години", посочва експертът на "Кей Пи Ем Джи".
Най-новото изследване на фирмата, публикувано само преди дни, потвърждава мрачните очаквания за по-голяма безработица.
То сочи, че едва 29% от британските работодатели планират да наемат нови работници за периода до месец септември. Само преди преди три месеца желаещите да вземат нови хора на работа са били значително повече - 37%.
Проучването показва и това, че за същия период броят на фирмите, които предвиждат съкращения е скочил от 22% на 27%.
По последни данни безработицата във Великобритания е малко над 5%.
България няма проблем с безработицата в момента, но работодателите са предпазливи да разширяват бизнеса си и да разкриват нови работни места. В много от браншовете има голямо текучество или дефицит на кадри. За Money.bg от Асоциацията на автобусните превозвачи заявиха, че превозвачите са свива дейността си заради намаленото потребление и скъпите горива. Според тях горивата са поскъпнали с 30% за година, а автобусните превози - с 7%. Браншът страда от дефицит на кадри.
В хлебопроизводството пък текучеството на работници е голямо. Предприемачите не предприемат в сектора не предприемат действия за разширяване на производството.
pusi
на 13.08.2008 в 02:39:27 #4Ми то кризата си е дошла одавна в БГ,само 4е Комунисти4еско-Турската мафия не ги грее за народа.Ама и ние сме наи садомазохисти4ната нация,ебкат си ни 18 години и ние си се примиряваме.Да ни е 4естита новата кризаааааааааа
bah
на 13.08.2008 в 02:03:59 #3Западни фирми в които има текучество на персонал не са читави та какво остава за Зомбистан.
sn
на 12.08.2008 в 22:49:10 #2не ни лови щото не ни е пускала
chep
на 12.08.2008 в 17:59:37 #1Кризата на острова не ни бърка. Нас криза не ни лови.