От Федералния резерв продължават историята за това, че инфлацията е "преходна". Същевременно обаче все повече компании изтъкват, че нарастването на цените няма как вече да не се отразява върху крайните производители.

Всъщност през последните няколко седмици сред бизнесите, изтъкнали това, са вече и някои от най-големите производители изобщо, предаде Zero Hedge. В началото на седмицата пък от Bank of America казаха на своите клиенти, че доказателствата за дефицити и инфлация продължават да се увеличават с всеки изминал ден.

"Никога не съм мислил, че САЩ ще преживеят всеобхватна инфлация, но въз основа на методите за измерване на цените от 70-те години на миналия век, САЩ са изпитали двуцифрена инфлация през последните дванадесет месеца", каза Джоузеф Карсън, бивш главен икономист в Alliance Bernstein.

Ето десет примера за бизнеси, които ще увеличат цените:

Campbell Soup Company

На 9 юни, през третото тримесечие на конференцията през 2021 г. на Campbell Soup, думата "инфлация" беше спомената 35 пъти. Тя е най-големият производител на сухи супи в САЩ.

Компанията разкри, че е "повлияна от все по-инфлационната среда", а главният изпълнителен директор Марк Клуз заяви, че очаква "постоянен инфлационен натиск през останалата част от годината".

Campbell изтъкват, че ще повишат цените на храните това лято, за да компенсира нарастващите разходи.

JM Smucker Company

В конферентния разговор на JM Smucker имаше 10 споменавания на инфлация, а изпълнителният директор Марк Смукър заяви, че компанията ще повиши цените, за да компенсира нарастващите разходи.

"Инфлацията засяга много от стоките, опаковъчните материали и транспортните канали, които са важни за нашия бизнес", каза Смъкър.

Stanley Black&Decker

Stanley Black&Decker, при оповестяването на приходите за първото тримесечие на 2021 г., заявиха, че стоманата, смолата, неблагородните метали, електрическите компоненти и батериите са увеличили разходите на компанията със 160 милиона долара спрямо януари насоки.

Слайдът показа плановете на Black & Decker да увеличи цените, за да компенсира разходите.

Whirlpool

В интервю за Yahoo Finance през април финансовият директор на Whirlpool Джим Питърс заяви, че компанията наблюдава повишаване на цените и ще прехвърли разходите върху потребителите.

"Взехме повишения на цените във всеки регион по света, които варират от 5% до 12%", каза Питърс. "Причината е нарастването на разходите за суровини."

Компанията заяви в конферентния си разговор за първото тримесечие, че действията за увеличаване на цените "ще компенсират въздействието на глобалните ограничения на доставките и нарастващите производствени разходи".

Kimberley-Clark

При Kimberley-Clark поскъпването на цените обхваща почти цялата гама от продукти - от тоалетната хартия, до памперсите. В последния конферентен разговор от компанията оповестиха, че има рязко нарастване на разходите за използваните ресурси.

Honeywell

Главният изпълнителен директор на Honeywell Дариус Адамчик обяви, че "инфлацията се задържа" и засяга сериозно бизнеса му.

"Няма съмнение за това. Знаехме го. Виждаме го." Honeywell обяви, че ще "предприеме бързи действия" по отношение на ценообразуването, за да изпревари проблема.

The Clorox Company

Вицепрезидентът на Clorox за връзки с инвеститорите каза, че компанията е забелязала "значителна инфлация на цените на суровините".

За да "управлява тези нарастващи разходи", Clorox обяви "ценова акция" в сила от юли. "Както споменахме, ще управляваме инфлационния натиск цялостно, като използваме всички инструменти в нашата кутия с инструменти", каза Бурхан.

Procter & Gamble

Главният оперативен директор на Procter & Gamble Джон Молер каза пред анализаторите в призива си за печалба на 20 април, че "това е едно от най-големите увеличения на разходите, които сме наблюдавали през периода от време, в който се занимавам с това, което е доста дълъг период от време."

Компанията заяви, че ще започне "процеса на повишения на цените за своите продукти за бебешки грижи, дамски грижи и продукти за възрастни в САЩ, за да компенсира част от въздействието на нарастващите разходи за суровини", отбелязвайки, че "точният размер на увеличението на цената ще варира в зависимост от марката и подмарката и ще е до 10%, като поскъпването ще започне да се наблюдава от крайните потребители от септември. "

Coca-Cola

Главният изпълнителен директор на Coca-Cola Джеймс Куинси заяви, че компанията ще повишава цените, за да компенсира нарастващите разходи.

"Ние сме добре хеджирани през 2021 г., но за 2022 г. е създаден натиск и затова ще трябва да има някои увеличения на цените," каза Куинси. "Възнамеряваме да управляваме тези интелигентно, като обмисляме начина, по който използваме размерите на опаковките и наистина оптимизираме ценовите точки за потребителите."