Премиерът Бойко Борисов и министрите Владислав Горанов, Лиляна Павлова, Ивайло Московски, както и столичният кмет Йорданка Фандъкова откриха днес за движение втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път, предаде БТА.

Преди две години това беше един провален, зачеркнат от Брюксел проект. Парите трябваше да се върнат - е безпощадната истина, коментира при откриването премиерът Борисов. Той подчерта, че са положени огромни усилия, прехвърлени са средства за следващ период, за да се стигне до днешния ден. По думите на Борисов с новия пътен участък на практика "тангентата и дъгата" вече са свързани и от Благоевград до Бургас "ще караме само по магистрала".

"Надявам се в скоро време да стигнем от двете страни на Кресненското дефиле, там ще го мислим", каза премиерът. Той честити на хората от кварталите в близост до Западната дъга, защото сега "от тук до квартал "Младост" те ще стигат за 7-8 минути".

Откритата днес 5,5 километрова отсечка започва от моста над р. Какач до пресичането със Северната скоростна тангента. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на ЕС и националния бюджет чрез ОП "Транспорт". Обектът се строи от ДЗЗД "Европейски пътища", в което водещ партньор е "Джи Пи Груп" ООД. Другите компании в обединението са "Автомагистрали-Черно море" АД, "Пътстройинженеринг" АД. Стойността на договора е близо 102 млн.лв. с ДДС.

Строителният надзор се осъществява от сдружение "София Запад 2013", в което влизат "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Рутекс" ООД, "Трансконсулт БГ" ООД и "ИРД инженеринг С.р.л". Договорът с тях е за 719 040 лв. с ДДС.
Западната дъга е продължение на автомагистрала "Люлин" и е част от коридора "Ориент/Източно Средиземноморие", който на територията на България свързва Видин с Кулата.

Западната дъга е придобивка не само за София, но за нашия град тя има изключително голямо значение, защото заедно със строителството на метрото и с подмяната на градския транспорт изграждането на Околовръстния път е основен фактор за облекчаване на трафика в София, отбеляза кметът Фандъкова. Тя припомни, че за последните 10 години са изградени заедно със Северната скоростна тангента близо 35 км първокласни обходни маршрути.

Йорданка Фандъкова каза, че ще разчита на колегите си районни кметове за последователно и планирано развитие на северните и на западните територии на града. Тя пожела безаварийно пътуване, защото "хубавите пътища предразполагат към по-високи скорости".

"С този участък завършихме окончателно последната част от пъзела на разширяването на софийското околовръстно от Западната дъга - връзката със Северната тангента - и по този начин свързахме три магистрали - входа и изхода от столицата ни, в който да минава целият тежкотоварен транзитен трафик във всички направления към Европа", посочи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Тя каза още, че над 20 хил. превозни средства на денонощие преминават през това натоварено трасе и е изключително важно те да бъдат извадени от града.

Министър Павлова подчерта, че проектът е завършен предсрочно. Тя благодари за това на инвеститора, успял за 9 месеца да направи нещо, планирано за две години.