Славата на българското кисело мляко и сирене е стигнала и до Южна Корея, където са заинтересувани от нашите продукти, съобщиха от Агенцията за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП).

Това стана ясно от срещата на изпълнителния директор на Агенцията Мариета Захариева в Сеул с един от най-големите бизнесмени в южнокорейската република Чой Канг-Йонг, президент на CY Group. Г-жа Захариева е в официалната делегация на президента Росен Плевнелиев в Сеул.

Според Чой Канг-Йонг нашите продукти са качествени, с добър вкус и се търсят, но вносът е много ограничен. Корейците знаят, че българското кисело мляко и сирене са най-добрите в света.

В момента обаче са изместени от пазара от гръцко кисело мляко и фета сирене, които се рекламират на пазара като най-добрите и единствени. Това потвърдиха и братята Михаил и Филип Ашминови, които държат популярния български ресторант „Зелен" в Сеул.

Михаил е най-известният майстор-готвач в Южна Корея в момента и е телевизионна звезда. Двамата братя също разговаряха с президента на страната и с директора на Агенцията за малки и средни предприятия.

Южнокорейският бизнесмен Чой Канг-Йонг подчерта по време на разговорите, че има  интерес от закупуването и изграждането на нови масиви с розови насаждения в България. Маслото и розовите продукти са популярни сред населението на азиатската страна. Вносът на български вина също е потенциал за засилването на търговските ни отношения.