Министърът на образованието и науката Галин Цоков представи нови приоритети в учебната система пред Съюза на ръководителите в системата на средното образование в България, съобщават от пресцентъра на МОН. В срещата участваха над 30 директори на училища от цялата страна, както и целият екип на политическото ръководство на министерството.
Проритетите които Цоков представя са свързани с повече иновации в училищното образование, дигитализиране на процесите и намаляване на административната тежест за заетите в системата.
Директорите също поставиха теми на срещата, включително повишаването на заплащането в системата и разходните стандарти за издръжка. Те адресираха още и конкурсите за директори и форматите за матурите.
Цоков подчерта, че за него и екипът му ще бъде ключова промяната в системата на оценяването. Той предложи на учениците да се дават повече задачи, които да измерват умения и компетентности, вместо от тях да се изисква механично възпроизвеждане на знания.
Освен това предложи "съвместно с директорите и учителите да се сформират работни групи, които да направят пълен преглед на подзаконовата нормативна уредба в сектора". Друго негово предложение е да се стартира преглед на училищните програми по направления, съвместно с учители, които работят по тях.