Министърът на образованието и науката Галин Цоков представи нови приоритети в учебната система пред Съюза на ръководителите в системата на средното образование в България, съобщават от пресцентъра на МОН. В срещата участваха над 30 директори на училища от цялата страна, както и целият екип на политическото ръководство на министерството.

Проритетите които Цоков представя са свързани с повече иновации в училищното образование, дигитализиране на процесите и намаляване на административната тежест за заетите в системата.

Директорите също поставиха теми на срещата, включително повишаването на заплащането в системата и разходните стандарти за издръжка. Те адресираха още и конкурсите за директори и форматите за матурите.

Синдикатите да участват в комисиите за избор на директори искат от "Образование"

Синдикатите да участват в комисиите за избор на директори искат от "Образование"

Въвеждането на електронните дневници не са обвързани със срок

Цоков подчерта, че за него и екипът му ще бъде ключова промяната в системата на оценяването. Той предложи на учениците да се дават повече задачи, които да измерват умения и компетентности, вместо от тях да се изисква механично възпроизвеждане на знания.

Освен това предложи "съвместно с директорите и учителите да се сформират работни групи, които да направят пълен преглед на подзаконовата нормативна уредба в сектора". Друго негово предложение е да се стартира преглед на училищните програми по направления, съвместно с учители, които работят по тях.

Учителите очакват по-високи заплати и нови програми

Учителите очакват по-високи заплати и нови програми

Промяната на учебните планове е първи приоритет в анкетата на КТ Подкрепа