Google открехна завесата и даде някои любопитни подробности относно смартфоните Pixel. Очаква се двата модела бъдат представени през есента и тогава да имаме всички детайли за тях, включително на кои пазари ще се продават официално.

Първата любопитна новина е, че слуховете се оказаха верни и Google зарязва Qualcomm. Технологичният гигант е разработил собствен SoC, който ще носи името Google Tensor и ще заеме централна роля в новите модели.

Google не е първият производител, който създава сам дизайна на интегралната схема, която включва в себе си всички основни компоненти. Apple представи собствения си А4 през далечната 2010 г. с iPhone 4 и iPad. Samsung и Huawei също използват собствени решения.

Снимка 541581

Източник: Google/CNBC

Google Tensor обещава да "отключи" повече възможности. "Проблемът с Pixel е, че постоянно се изправяме пред ограниченията на съществуващите технологични решения и е много трудно да вградим най-новите ни разработки в телефона", казва пред CNBC Рик Орстерлох, директор хардуер.

Едно от големите предимства, които потребителите ще забележат, е подобрението в камерата. Pixel винаги е бил начело при снимките, макар че от Pixel 2 компанията използва един и същи сензор (тази година ще бъде нов), но изостава при видеото. С Tensor това ще се промени.

Второто голямо предимство е, че се очаква значително по-дълъг живот на батерията. Колко точно, ще разберем през октомври.

Снимка 541580

Източник: Google/CNBC

Ето какво още знаем за новите Pixel 6 и Pixel 6 Pro:

Pixel 6 ще разполага с 6,4-инчов FHD+ дисплей с 90Hz опресняване, а Pro-версията идва с 6,7-инчов QHD+ със 120Hz опресняване.

Първият ще има две камери: изцяло нова широка и ултраширока камера. Вторият ще разполага и с телефото сензор с 4-кратно оптично приближение.

Google разкриват още, че двата модела ще са истински флагмани и ще се съревновават в най-високия ценови клас. Настоящите модели също не са евтини, но не са в категорията на iPhone 12 Pro и Samsung Galaxy S21 Ultra. Най-сетне компанията ще се опита и да се пребори за по-голям пазарен дял, като наскоро предупреди инвеститорите, че ще вложи допълнителни средства в маркетинг.