Докато все повече държави и компании се отказват от пластмасовите сламки, дистрибуторите на храни търсят екологични алтернативи. Най-вероятният и очевиден избор са хартиените сламки, но се очаква те да струват значително повече.
"Очакваме може би 10 пъти по-големи разходи. Ако си купите хартиена сламка, тя е около 2.5 цента. Пластмасовите струват около половин цент", коментира пред CNBC Адам Меран, изпълнителен директор на PacknWood, компания за опаковане на храни.
Но Меран, чиято компания продава хартиени сламки, използвайки рециклируеми и органични материали, в кафенета, казина в Лас Вегас и големи стадиони като Медисън Скуеър Гардън, смята, че става въпрос за перспектива.
"Преминаваме от нещо, което е много, много, много евтино, към нещо, което все още е евтино", каза той.
Starbucks е само един от многото търговци на дребно, които наскоро обявиха, че ще спрат да предлагат пластмасови сламки до 2020 г.
Компанията за управление на хранителни услуги Bon Appetit Management Company, която обслужва около 1000 места в САЩ, също ще спре да използва пластмасови сламки в съоръженията, които управлява.
Вместо с хартиени сламки, от които много от клиентите се оплакват, че губят формата си прекалено бързо, Starbucks ще замени пластмасовите сламки с рециклируеми капаци.
"Всяко зелено решение е решение", отбелязва Меран.
Други алтернативи включват повторно използваеми сламки, като клиентите трябва да почистват сламките вкъщи и да ги носят всеки път, когато се хранят, подобно на термос.
Що се отнася до това колко издържат хартиените сламки, след като бъдат потопени в течността, Меран заяви, че зависи от напитката и от температурата.
"Би трябвало да издържи, докато си довършите напитката. Ще стане малко влажна, но все пак можете да пиете от нея, както при всяка друга алтернатива. Не е перфектно, но върши работа", обясни предприемачът.