Броят на регистрираните ползватели в месинджъра Viber в цял свят скочи вчера 5 пъти на фона на мащабния срив на услугите на Facebook. Това съобщава ТАСС, позовавайки се на съобщение на компанията в отговор на свое запитване.
На 4 октомври ползватели в цял свят бяха засегнати от мащабния срив в работата на Facebook, Instagram и WhatsApp.
По-конкретно, броят на ползвателите на Viber в цял свят е нараснал пет пъти, а в пиковете часове на срива на Facebook - 10 пъти. По-този начин, броят на съобщенията се е увеличил със 75%, а броят на позвъняванията - 2 пъти, уточнява директорът по глобално развитие Анна Знаменска. От Viber отбелязват, че компанията работи по въпроса услугите й да са стабилни при условия на подобни високи натоварвания.
Почти едновременно със срива на Facebook бившият продуктов мениджър в компанията Франсис Хауген разкри, че гигантът сред социалните мрежи е спрял голяма част от системите за сигурност за потребителите, предназначени за борбата с дезинформация и фалшиви новини. В интервю пред CBS Хауген коментира, че това се е случило след победата на Джо Байдън срещу Доналд Тръмп на президентските избори в САЩ миналата година. По думите на бившия мениджър, "имаше конфликт на интереси между това, което е добро за обществото и това, което е добро за Facebook".
Проблемът при Facebook и дъщерните ѝ приложения се крие в бизнес модела на компанията, който разчита на събирането и продажбата на лични данни на потребителите. Не всички приложения обаче работят по този модел. Viber, например, има други източници на приходи, които не са свързани със събирането на лични данни. Това коментира в началото на годината пред Money.bg по Bulgaria ON AIR Атанас Райков, генерален мениджър на Viber за Европа, Близкия Изток и Северна Африка. Той посочи тогава, че основните приходи, които Viber генерира, са в три големи групи: услуги, свързани с телекомуникационни решения за телекоми по света; услуги за бизнес съобщения и бизнес комуникация между бизнесите и техните крайни клиенти; на трето място се рекламите.