Делът на предприятията, които имат интернет страници плавно се увеличава и през 2009 г. достига 42.5 проценти пункта, показват данните на Националния статистически институт

Около 60% от гражданите и бизнеса са се възползвали от услугите на Електроннто Правителство, показват още данните на НСИ.

Броят на българските компании, осъществяващи продажби на своите стоки или услуги по интернет се е увеличил двукратно през последните две години и през 2009г. делът на предприятията с интернет  достъп, които са осъществили продажби в мрежата достига 4.2%.

Близо 40 % от хората на възраст между 16 и 74 години регулярно използват интернет (всеки ден или поне веднъж седмично),  Най-активните интернет потребители са младите хора и живеещите в големите градове. Въпреки това електронната търговия у нас все още е слабо развита.

86%  от интернет потребителите у нас имат достъп до глобалната мрежа от домовете си.

Най-активни са хората на възраст между 16 и 24 години, като повече от 75%  от тях влизат редовно в интернет.

Все още обаче е малък процентът на хората, които са се възползвали от удобствата на електронните он-лайн пазари и са купували стоки/услуги по интернет през първите три месеца на 2009 година. Едва 3.3% от общия брой на сърфиращите в глобалната мрежа. Основна причина за ниския процент е, че повечето хора предпочитат да видят стоките преди да ги платят. Над 19 на сто от запитаните категорично отговарят, че нямат нужда от он-лайн пазаруване.