Повечето хора между 18 и 34 години нямат нищо против застрахователните компании да се ровят в личните им данни, споделени в социалните медии и други места, стига това да намали застрахователните премии.
62% от младежите твърдят, че биха се радвали, ако застрахователите използват данни от трети страни като Facebook, фитнес приложения или умни домашни устройства, за да намалят цените.
Това показва проучване, проведено сред над 8000 потребители от цял свят от подразделение на маркетинговата компания Salesforce.com. Цифрата спада до 44%, когато бъдат включени по-старите поколения, пише Bloomberg.
Тъй като потребителите споделят повече лични данни онлайн, правителствата засилват контрола върху начина, по който се събират и използват тези данни.
Вниманието към тази практика се засили след като стана ясно, че британската изследователска компания Cambridge Analytica неправомерно е събирала данни от профилите на 61 млн. потребители на Facebook. Новият европейски закон за защита на личните данни, известен като GDPR, влезе в сила на 25 май.
По-възрастните са по-скептични към използването на личните им данни. 45% от хората между 35- и 54-годишна възраст биха позволили на застрахователите широк достъп до тяхната цифрова идентичност, докато едва 27% от тези над 55 години са съгласни с тази практика.
Застрахователите инвестират милиони в подобряването на своите цифрови предложения в условията на нарастваща конкуренция от стартиращите компании.
Но този процес тепърва се развива: 58% от отговорилите в анкетата твърдят, че системите не работят безпроблемно за тях, като много от тях имат трудности при попълването на онлайн формуляр. 56% са готови да сменят застрахователя си, ако цифровата услуга е некачествена.
"Застрахователите вече се опитват да доставят свързано преживяване", Жером Буне, специалист по профилирането на клиентите от Европа, Близкия изток и Азия в MuleSoft. Това се случва "преди дори да обмислят как да въведат всички нови източници на данни в уравнението".