Чудили ли сте се някога какво е общото между Twitter, Microsoft и Snapchat (освен това, че са технологични компании, разбира се)? Във всяка една от тях се случваха съкращения на служители през последните месеци.

Причините за това са толкова различни, колкото и продуктите, които предлагат техногигантите. Съкращаването на работни места обаче представлява интересен контрапункт на парада на мегафинансирането и съобщенията за стартъпи за милиарди, които доминираха заглавията през цялата година, предаде Business Insider.

В момент, в който светът на технологиите изглежда преуспяващ, компаниите в сектора съкращават разходи и персонал.

Въпросът е дали всички тези съкращения са здравословен знак, който отразява как дисциплинираните компании взимат мерки именно за да избегнат прекомерното си разширяване, или са първият предупредителен сигнал на променящ се пазар.

„Налице е общо усещане, че финансирането на технопазара става все по-трудно на всеки етап", казва Чи-Хуа Чиен, съосновател на Goodwater Capital. Той твърди, че скорошните съкращения в Twitter и в стартиращата компания Flipagram вероятно са различни. Според Чиен бордовете мислят за затягане на фиксираните разходи и вероятно ще видим повече от това в следващите няколко тримесечия.

Гигантите в техноиндустрията HP и Microsoft вече съкратиха хиляди работни места през годината. Тези компании се борят да реструктурират застаряването на бизнеса.

Други интернет компании, които неотдавна съкратиха служители, се намират в категорията на затруднените фирми - като Groupon и Living Social.

Съкращенията обаче започват да удрят и по-младите мобилни и социални приложения, които са авангардът на днешния технологичен сектор.

Само през миналата седмица приложението Flipagram съкрати 20% от служителите си, ресторантьорският стартъп Zomato ще уволни 300 служители от персонала си - много от тях в САЩ, а Snapchat затвори група, разработваща оригинално съдържание, и вероятно ще съкрати около десетина нейни членове.

Във вторник Twitter обяви, че ще съкрати 336 служители или 8% от работната си сила. Проблемите в социалната платформа не са новост, но най-големият от тях е в неспособността да увеличи броя на потребителите си, а не в разходите.

Остава загадка дали съкращенията са симптом на негоден пазар на технологиите и какви са причините, които стоят зад тази тенденция в многобройните компании.