Собственикът и производител на марките "Шуменско" и "Пиринско" - датската група Carlsberg, започва да продава нова марка безалкохолна бира у нас. Това е брандът Birell, който пилотно ще се предлага само на два пазара - българския и полския. По-късно през 2019 година се очаква той да бъде продаван и в други държави.

У нас Birell ще бъде предлаган в два варианта: Pilsner - лагер бира, и Belgian Wit - белгийска пшенична. От "Карлсберг България" посочват, че местният пазар показва интерес към този тип напитки, въпреки че в общ обем продажбите им са под 1% у нас. По данни на компанията ръстът е в размер на 38% само за година, което предполага още възможности за растеж.

Според Теодор Несторов, маркетинг директор на "Карсберг България", продуктът е отговор на нарастващата тенденция за здравословен начин на живот сред младите хора.

В световен мащаб търсенето на категорията на безалкохолните бири (БАБ) бележи ръст с 90% за последните 10 години. На глобално ниво "Карлсберг Груп" отбелязва ръст в обем на безалкохолните бири през първото тримесечие на 2018 година от 23% - сравнено със същия период на предходната година. 

"Безалкохолната категория се развива стремително през последните години, тъй като потребителите все повече се интересуват от качеството на храните и напитките, които консумират. В следствие на това повече хора избират безалкохолните напитки, но, от друга страна, не искат изборът им да бъде ограничен само до водата и обикновените безалкохолни напитки. Потребителите имат нужда от по-широк кръг от освежаващи и вкусни напитки. Ето защо създадохме безалкохолна бира, която е безкомпромисна по отношение на вкуса, качеството и удоволствието, което предоставя", каза Радостина Гарибска, бранд мениджър на Birell.

Birell се произвежда във Франция и у нас препоръчителната му цена за кен от 500 мл е 1.29 лева.

Любопитен факт е, че глобалната комуникация на марката е разработена изцяло от българския екип на "Карлсберг България" и от агениця "Ноубъл Графикс", като телевизионният клип ще бъде използван и на други пазари. Доверието в уменията на местния мениджмънт е и една от причините "Карлсберг Груп" да избере България за един от първите пазари на Birell.