Откриването на новия лъч на Лондонското метро - "Линията Елизабет", която ще свързва летище "Хийтроу" с "Канари Уорф", се отлага с най-малко 9 месеца, за да се даде възможност за повече тестове за безопасност, съобщава Bloomberg.
Стартът на първата фаза на услугата, първоначално насрочен за декември, преместен до есента на 2019 г. Закъсненията при изграждането на тунелите и разработването на софтуера, който контролира железопътната система, са изразходвали времето отделено за тестване, обявиха от компанията изпълнител - Crossrail.
"Линията Елизабет" е един от най-сложните и предизвикателни инфраструктурни проекти, предприемани някога във Великобритания. Постигнахме огромен напредък в изпълнението на този невероятен проект, но имаме нужда от повече време, за да завършим тестовете", каза в изявление главният изпълнителен директор на Crossrail Саймън Райт.
Вече започнаха ограничени тестове с влакове, които се движат на изток и запад от централен Лондон и около летище "Хийтроу". 10-годишният строителен проект, кръстен на кралица Елизабет II, ще се простира от Рединг на запад от Лондон до Шенфилд в Есекс.
Някои отсечки между "Хийтроу" и Шенфийлд ще са първите, които ще бъдат пуснати в експлоатация, като цялата линия ще бъде завършена до декември 2019 г.
Кметът на Лондон Садик Кан заяви, че закъснението е "очевидно разочароващо", като същевременно призна сложността на проекта. След като бъде завършена, новата линия на метрото ще увеличи капацитета на железопътния транспорт в централен Лондон с 10% до 200 милиона пътници годишно. Очаква се тя да донесе на икономиката около 42 млрд. паунда.
Модерният транспорт ще позволи на пътниците да се придвижват в британската столицата значително по-бързо отколкото чрез съществуващата мрежа. Пътуването между "Падингтън" и "Канари Уорф", вторият бизнес район на Лондон, вече ще отнема само 17 минути.
Директните влакове от "Хийтроу" до централен Лондон ще прекратят монопола на железопътната връзка Heathrow Express.



USD
CHF
EUR
GBP