Откриването на новия лъч на Лондонското метро - "Линията Елизабет", която ще свързва летище "Хийтроу" с "Канари Уорф", се отлага с най-малко 9 месеца, за да се даде възможност за повече тестове за безопасност, съобщава Bloomberg.

Стартът на първата фаза на услугата, първоначално насрочен за декември, преместен до есента на 2019 г. Закъсненията при изграждането на тунелите и разработването на софтуера, който контролира железопътната система, са изразходвали времето отделено за тестване, обявиха от компанията изпълнител - Crossrail.

"Линията Елизабет" е един от най-сложните и предизвикателни инфраструктурни проекти, предприемани някога във Великобритания. Постигнахме огромен напредък в изпълнението на този невероятен проект, но имаме нужда от повече време, за да завършим тестовете", каза в изявление главният изпълнителен директор на Crossrail Саймън Райт.

Вече започнаха ограничени тестове с влакове, които се движат на изток и запад от централен Лондон и около летище "Хийтроу". 10-годишният строителен проект, кръстен на кралица Елизабет II, ще се простира от Рединг на запад от Лондон до Шенфилд в Есекс.

Някои отсечки между "Хийтроу" и Шенфийлд ще са първите, които ще бъдат пуснати в експлоатация, като цялата линия ще бъде завършена до декември 2019 г.

Кметът на Лондон Садик Кан заяви, че закъснението е "очевидно разочароващо", като същевременно призна сложността на проекта. След като бъде завършена, новата линия на метрото ще увеличи капацитета на железопътния транспорт в централен Лондон с 10% до 200 милиона пътници годишно. Очаква се тя да донесе на икономиката около 42 млрд. паунда.

Модерният транспорт ще позволи на пътниците да се придвижват в британската столицата значително по-бързо отколкото чрез съществуващата мрежа. Пътуването между "Падингтън" и "Канари Уорф", вторият бизнес район на Лондон, вече ще отнема само 17 минути.

Директните влакове от "Хийтроу" до централен Лондон ще прекратят монопола на железопътната връзка Heathrow Express.