Производителят на луксозни автомобили Rolls-Royce ще разшири фабриката си в Гудууд и глобалната си централа с инвестиция над £300 милиона (над €360 милиона), за да отговори на нарастващото търсене на модели по поръчка. Това ще позволи производство на повече персонализирани автомобили за супербогатите си клиенти.
Въпреки че според планираните законодателни промени продажбите на бензинови и дизелови автомобили в Обединеното кралство ще бъдат преустановени до 2030-а, шефът на Rolls-Royce отказа да разкрие дали фирмата ще спре да продава автомобили с ДВГ на клиенти в чужбина.
През 2024 година Rolls-Royce е продала 5 712 автомобила, което е по-малко от рекордните 6 032 от предходната, но общата стойност е по-висока благодарение именно на поръчковите модели.
Макар тези цифри да изглеждат незначителни в сравнение с милионите продадени автомобили на основните световни производители, Rolls-Royce оперира на уникален пазар. За пример, цената на най-евтиния модел, седанът Ghost, започва от £250 000 (почти €300 хиляди), а на Cullinan и Spectre - от около £340 000 (над €400 хиляди).
Източник: iStock
На "завет" от предизвикателствата
Като производител на луксозни автомобили, фокусиран приоритетно върху експортни пазари, Rolls-Royce е изолиран от много от предизвикателствата на европейската автомобилна индустрия. Въпреки това, компанията е засегната от спада в търсенето в Китай, който е един от най-важните й пазари.
По-рано тази година шефът на Rolls-Royce заяви, че нарастващия интерес към персонализираните автомобили е основен източник на компенсация на този спад.
От компанията подчертават още, че разширяването на производственото съоръжение на практика осигурява бъдещето на марката на Острова.
Въпреки че преминаването към електрически модели е неизбежно, Rolls-Royce заяви, че продължава да следи пазарните тенденции и да се адаптира към изискванията на клиентите. Заводът в Гудууд ще бъде основен за новата ера на марката, като се очаква да започне производство на електрически модели в близко бъдеще.
През 2003 г. британската марка премина под пълния контрол на германския автомобилен производител BMW и откри завода си в Гудууд, Западен Съсекс. Оттогава на заводската площадка работят над 2500 души, а в цялата верига за доставки в Обединеното кралство - още 7 500.