Производителят на автомобили Stellantis ще инвестира близо 2 милиарда евро в италианското производство през следващата година и ще похарчи още 6 милиарда евро във веригата за доставки. Това съобщи ръководителят на европейските операции на компанията по време на заседание на правителствена комисия тази седмица, предаде Euronews.
Ръководителите на Stellantis представиха плановете за италианските операции само седмици след като бордът на директорите принуди бившия главен изпълнителен директор Карлос Таварес да подаде оставка на фона на спад в продажбите. Таварес беше заменен от изпълнителен комитет, ръководен от председателя Джон Елкан, докато не бъде назначен нов главен изпълнителен директор.
Stellantis е четвъртият по големина производител на автомобили в света и е създаден през 2021 г. от сливането на Fiat Chrysler и PSA Peugeot. Финансовата база на компанията е в Нидерландия, но тя запазва оперативни седалища в Торино, Париж и Обърн Хилс, Мичиган.
Главният изпълнителен директор на Stellantis за Европа Жан-Филип Импарато информира министрите на икономиката, труда и икономическото развитие, че Торино ще стане седалището на европейските операции на компанията от януари. Това решение е в отговор на опасенията на италианските служители и синдикати, че след сливането центърът на тежестта на автомобилния производител се е изместил.
По думите на шефа на компанията за Европа шестте автомобилни фабрики на Stellantis в Италия ще увеличат производството си с въвеждането на над 10 нови модели до 2032 г. Според медийния офис на Stellantis, новите модели ще включват: нов автомобил Fiat Pandina, който ще се произвежда в Помиляно д"Арко близо до Неапол от 2028 г., Mirafiori в Торино ще бъде основен център за производството на градския автомобил 500 както с хибридно, така и с изцяло електрическо задвижване.
Заводите в Мелфи и Касино в Южна Италия ще произвеждат нови хибридни превозни средства, включително нов Jeep Compass и Alfa Romeo Giulia.
Заводите в Италия преминават през програми за краткосрочни съкращения поради спад в продажбите, особено на електрически превозни средства. Въпреки че синдикатите приветстваха обявените планове, те останаха скептични относно тяхното дългосрочно въздействие. Според тях програмите за съкращения вероятно ще продължат и през следващата година.
В глобален мащаб
Stellantis има опреации в над 130 държави и управлява повече от 30 производствени съоръжения в различни региони. Тя е лидер в Европа по продажби на лекотоварни превозни средства и един от ключовите играчи на пазара на електрически автомобили.