Немската държава вероятно ще субсидира изграждането на гигазавода на Tesla в Германия, посочи местният министър на икономиката Петер Алтмайер пред изданието Welt am Sonntag. "По време на разговора ми с Илън Мъск подчертах, че не осигуряваме привилегии, но и не дискриминираме", каза той.

Правителството осигурява финансови субсидии на местно равнище за производителите на батерии за електромобили в опит да подпомогне заетостта в сферата. Причината е, че засилващите се регулации върху автомобилостроенето, налагани от властите, на практика застрашават един от най-важните отрасли на местната икономика.

Гравитацията застигна Tesla: акциите се сринаха със 17%

Гравитацията застигна Tesla: акциите се сринаха със 17%

Коронавирусът забавя доставките в Китай. Мъск загуби $5,9 милиарда

За да получи държавна помощ, Tesla ще трябва да отговори на определени критерии, свързани с устойчивото развитие и ефективността на батериите си. "Също така, Германия трябва да е повече от просто работилница", каза Алтмайер. "В страната трябва да се осъществява развойна дейност. Всички компании, които я правят, могат да получат държавна помощ, включително и Tesla."

Ръководеният от Илън Мъск производител обяви в края на есента на 2019 г., че ще предизвика някои от автомобилните лидери на глобално равнище, като открие завод в сърцето на Германя, до Берлин. Освен производството на батерии, заводът ще произвежда задвижващи системи и Model Y.

Получаването на финансови инжекции от правителството е класически прийом при изграждането на бизнес модела на Мъск. По данни на The Times, още през 2015 г. той е получил правителствена помощ в САЩ на стойност 4,9 млрд. долара. Част от тази сума идва под формата на данъчни облекчения при покупката на електромобилите Tesla (което е икономически правилна мярка), но 1,3 млрд. долара са пряка финансова инжекция за изграждането на гигазавода в Рино, Невада.

Неочакваният проблем, който може да "спъне" Tesla в изграждането на завода ѝ в Европа

Неочакваният проблем, който може да "спъне" Tesla в изграждането на завода ѝ в Европа

Компанията има краен срок да започне строежа до средата на март. Или проектът ще се забави доста

Други 750 млн. долара са осигурени от нюйоркският College of Nanoscale Science and Engineering за изграждането на завода на SolarCity в Бъфало, Ню Йорк. За откриването на производствената мощност компанията на Мъск е вложила само 150 млн. долара над тази инвестиция.

"Той (Илън Мъск) определено знае къде са държавните пари", коментира анализаторът от Jefferies Equity Research Дан Долев. "Това е страхотна стратегия, но държавата ще те отреже някой ден."

Първата зарядна станция на Tesla в България е готова

Първата зарядна станция на Tesla в България е готова

А Мъск забогатя с $2,3 милиарда за час

Нещо такова вече се случва с Tesla, чиито потребители в САЩ вече не се радват на данъчен кредит в размер на 7500 долара при закупуването на електромобил. За сметка на това, подобна форма на подкрепа за сектора е приложима в много страни, включително и в България, където електромобилите са освободени от плащане на местен данък. Освен това Инвестиционната програма за климата отпуска по 20 хил. лв. финансова помощ за закупуване на електромобили с до 4+1 места от държавните структури.