България няма да остане встрани от електрическата революция, която завзема световната автомобилна индустрия. В новия завод на германския гигант VOSS Automotive, открит официално днес, ще бъде произвеждани компоненти за електромобилите на Mercedes-Benz. В него вече се произвеждат и части за други гиганти като Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Ford и BMW.
Новият завод на гиганта се намира край с. Баховица, Ловешко в халетата, в които се сглобяваха китайските автомобили Great Wall. Компанията е наела 15 000 кв. м за период от 10 години. Капиталовите инвестиции в оборудване до момента са в размер на €15 милиона, като тази цифра ще се увеличи чувствително, заяви пред Money.bg управляващият директор за България Роланд Вайс. Предстои инсталацията на още две производствени линии.
VOSS, която има над 6 000 служители по света, вече е създала 120 висококвалифицирани работни места в с. Баховица, а служителите са преминали обучения в заводи на компанията в чужбина. Заедно с разширението на производството ще бъдат наети и още над 800 служители. Целта на компанията е до края на 2021 г. общият им брой в България да достигне 1 000. "Заводът ще расте много, много бързо", заяви главният изпълнителен директор на групата д-р Томас Рьотих.
Компанията не се притеснява от ниската безработица, а Вайс обясни, че е избран именно този район заради високия брой потенциални служители с добро образование и квалификация, както и заради добрата инфраструктура.
Групата VOSS произвежда тръбни връзки и компоненти за вграждане в горивните, охладителните, пневматичните и изпускателните системи на автомобили. Едно от основните производства в с. Баховица е компоненти, които намаляват вредните вещества в изгорелите газове на дизеловите автомобили. Клиент за тях са основно автомобили от новата MQB платформа на Volkswagen - например Polo, Golf, Tiguan, Touran, Audi A3, A5, Q3, Q7 и други. Те се изнасят за заводите на производителя в Германия, Чехия и Португалия.
Сега компанията започва да произвежда и компоненти за производителя на Mercedes-Benz - Daimler. Те ще бъдат вграждани в електромобилите на луксозната марка и ще бъдат използвани за контрол на температурата на батериите, с което да им осигуряват оптимален живот и пробег с един заряд.
Очаква се през тази година оборотът на завода, който започна работа през май, да достигне €3 милиона, заяви още Вайс. Прогнозата за следващата година е той да достигне €30 милиона.
В световен мащаб VOSS, която има 40 завода по света, отчете приходи от €625 милиона.
Заводи за милиард
С инвестицията на VOSS само за последната година в страната са открити заводи за над 1 млрд. лв., заяви на церемонията главният секретар на Министерството на икономиката Владимир Туджаров. Общо предвидените инвестиции възлизат на 396,886 млн. лв. и се очаква разкриване на 2 589 нови работни места. Девет от проектите се осъществяват във високотехнологични производства и услуги, като се отчита увеличение броя на инвестициите в аутомотив сектора, като в момента в България оперират 250 фирми, посочи още той.
По-чисти бензинови двигатели от VOSS
Въпреки началото на производство за компоненти за електромобили, VOSS остава фокусирана и върху бензина и дизела. Само преди малко повече от месец от компанията съобщиха, че са разработили нова технология, която ще направи бензиновите двигатели по-чисти - нещо, което е от изключителна важност за оцеляването им.
Германската компания е разработила метод за впръскване на вода в двигателя. Целта на това е да бъде намалена работната температура, което да предотврати повреда на агрегата, причинени от детонационно горене. В момента това се прави чрез обогатяване на сместа с повече бензин. Тази технология обаче увеличава емисиите на вредни газове, както и потреблението на гориво. Особено нужно е охлаждането в турбодвигателите.
VOSS Automotive са разработили и метод за загряването на водата при ниски температури на въздуха през зимата чрез електричество преди двигателят да загрее до работна температура.
Legalen
на 26.09.2019 в 19:53:29 #1"Kaпитaлoвитe инвecтиции в oбopyдвaнe дo мoмeнтa ca в paзмep нa €15 милиoнa, ĸ...." -------------------------------------------------------------------------------------- 15 мил. за някои (напр. Ердоган) са джобни пари, тези някои оперират с милиарди и ще правят автомобили. Не че нашата работа е за подценяване! Но да правиш автомобили като краен продукт или да си доставчик с разни компоненти, възли, рез. части и т.н. за автомобилостроители …! Това са две различни обувки! Ама са много различни! Даже и по отношение на имиджа ...