Най-вероятният кандидат за изграждането на фабрика за батерии за електромобили в Чехия е южнокорейската Samsung, пише местното издание novinky.cz. Допускането е базирано на неназовани източници, близки до преговорите, а мащабният проект ще се реализира в окръг Карвина в Моравско-силезкия регион.

Според цитираните лица местоположението може да се определи като стратегическо за азиатския производител поради близостта на завода за електрически автомобили на Hyundai в Ношовице. Макар и извън пределите на страната, недалеч се намира и производственото звено на KIA в Словакия.

Министърът на промишлеността и търговията Лукаш Влчек е отказал коментар по потенциалната инвестиция с довода, че проекти в подобни мащаби са твърде чувствителни. Все пак той посочва, че компанията, за която става дума, е доверена и доказана на международната сцена.

От зависимост за половината от нуждите си от петрол от Русия, Чехия постепенно прекратява вноса от страната до юли 2025 г.

От зависимост за половината от нуждите си от петрол от Русия, Чехия постепенно прекратява вноса от страната до юли 2025 г.

Страната стратегически се насочва на запад от 1995 г., когато построи тръбопровода IKL, свързващ TAL с нейните рафинерии

Макар конкретните параметри по проекта още да се разработват, евентуалното съоръжение би започнало своята дейност през 2029 година. "Опитът с подобни проекти показва, че инвестицията може да достигне до 200 милиарда крони (б. р. - почти 8 милиарда евро) и да създаде до 7000 работни места", отбелязва министърът.

По-сериозен проблем обаче се оказва не името на компанията, а отпорът, който идеята за подобен проект среща сред местните жители. Министърът уверява, че се следва успешният модел от Ношовице, като всяка стъпка се обсъжда своевременно със заинтересованите страни.

Медията припомня, че друга южнокорейска компания - LG, също се интересуваше от изграждането на гигафабриката преди години, но в крайна сметка се отказа по икономически причини.

Чехия получава €300 милиона за нови влакове, планира над €6 милиарда инвестиция през следващите 10 години

Чехия получава €300 милиона за нови влакове, планира над €6 милиарда инвестиция през следващите 10 години

Средната възраст на превозните средства е приблизително 23,5 години. А у нас?