"Кило кръв и метър кожа в мача Борисов - Радев", четем във в. "Стандарт"

Двубоят започна с енергийна секира заради ЧЕЗ и завърши почти с дузпа за БЕХ.

Първото полувреме мина в много ритане и малко футбол, головете се чакат напролет

Мач на кило кръв и метър кожа. Този футболен жаргон най-точно отразява високия градус на политическия сблъсък между "Дондуков" 1 и 2. Двубоят между отборите на Бойко Борисов и Румен Радев засенчи всичко друго на родния терен през 2018 г. и ще чака своята развръзка догодина. След първото полувреме, което приключи с наближаването на Коледа резултатът е нулево реми. В този двубой се играе на ръба на правилата, а ударите под кръста се раздават охотно. Генералите не са сами на терена, около тях помагат с ритници и хули цели отбори от бек вокали и адютанти.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Държавата откри картел в "безплатното" саниране" е водещo заглавиe на в. "Сега"

13 фирми са си поделяли блокове и са съгласували цени за обследване и изготвяне на паспорти, твърди Комисията по конкуренцията

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обвини в непозволени договорки 13 фирми - участнички в Националната програма за енергийна ефективност, по-известна като програмата за "безплатно" саниране на панелки. Според КЗК фирмите са действали като картел - съгласували са помежду си коя кой обект да поеме и са се разбирали да подават оферти на високи цени. Уличените са "Мултиплекс инженеринг", "ВМЛ - консулт", "Димитров и син", "Адапт", "Архкон Проект", "Евиданс инженеринг", "Тобо инвест", "Фрибул", "Корект", "Инфрам", "Интконс", "Ен Екип" и "Протико Ил". Дружествата се занимават с обследване на сгради и с изготвяне на технически и енергийни паспорти.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Как бяха покрити над 100 млн. лв. дълг на "Юлен" към ПИБ", четем в "Капитал"

Средствата са набавени чрез продажба на дъщерно дружество на две компании, кредитирани от същата банка

Ден след като на 18 декември "Капитал" писа за продължаващата свързаност на концесионера на ски зоната в Банско "Юлен" с дългогодишния му кредитор Първа инвестиционна банка (ПИБ), членът на борда на компанията адв. Петър Петров се оплака, че вестникът го е цензурирал и вече няма да отговаря на въпроси от изданията на "Икономедиа".

В съобщение до медиите той обяви, че на въпрос какви са кредитите на дружеството е отговорил, че "Юлен" няма никакви кредити към ПИБ или други български банки. Държим да внесем уточнение, че това негово твърдение е изложено не на въпрос, а насред пространен монолог по разнообразни теми и докато диктува мейл, на който да се изпратят въпроси към "Юлен" и към афиширалия се за негов собственик Марк Жирардели. На които отговор няма и както се разбра, няма да има.

Прочети още от " Капитал"

"Доган иска промяна на модела - програмен парламентарен кабинет", пише в. "24 часа"

От предсрочни избори обаче няма нужда. Нещо повече, дори: трябва да направим необходимото управляващите да не претърпят вътрешнопартийна имплозия

Почетният председател на ДПС Ахмед Доган публикува в сайта на ДПС традиционното си програмно слово пред елита на ДПС, което той произнася на предновогодишно тържество. В него той прави анализ на събитията и тенденциите в света и в България и предлага нов модел на управление у нас - програмен парламентарен кабинет от всички партии, защото никоя не можела да управлява сама.

Ето цялото слово:

Динамиката на политическото време е много важен феномен. Цикличността на забавяне и ускоряване на темпоритъма на политическото време, понякога с явни признаци на аритмия, трасира проекциите на бъдещето. Отварят се неподозирани портали във времето, които предизвикват нови самооценки, преосмисляне на света и възможност за промяна на ориентацията ни в него.

Прочети още от в. "24 часа"

"Пътната агенция засече първи опити за измами с е-винетки" четем във в. "Монитор"

Първи опити за измами с електронни винетки, засече Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). В системата на пътната агенция са подавани неверни данни.

Заради конфиденциалност информацията по конкретни казуси не може да бъде обявена, но в доста от случаите става въпрос за подадена несъществуваща все още възможност за конвертиране към е-винетка със срок на валидност 31 декември 2019 г.

Тъй като за всяка подадена информация за трансформиране към е-винетка се прави верификация на въведените данни, системата не може да допусне грешки и засича подобни неточности. Подадените верни данни са обработени и хартиените стикери са конвертирани. Междувременно се разработва бутон, чрез който на уеб сайта на Националното тол управление - www.bgtoll.bg, всеки ще може да провери дали хартиеният винетен стикер на автомобила му е преобразуван в електронна винетка.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Магистрала "Хемус": 1.35 млрд. лв. на тъмно", пише "Капитал"

Регионалното министерство и АПИ не казват как ще се разпределят парите. Подозрението е, че държавната "Автомагистрали" ще ги дава без търг

Повече от седмица след като правителството реши да пренасочи 1.35 млрд. лв. от бюджета за строителството на 134 километра от "Хемус", все още няма яснота как ще се управлява процесът, кога ще бъдат обявени обществени поръчки, и как ще се избере изпълнител. Отговорните институции - Агенция "Пътна инфраструктура" и регионалното министерство, отказват да дадат вече седмица отговори на въпросите на "Капитал" как ще се харчат парите и по какви процедури ще се избират строителите. Мълчанието подхранва съмнението, че над милиард от парите на данъкоплатците ще се разпределят непрозрачно, разбирай неизгодно, през държавната компания "Автомагистрали".

Прочети още от " Капитал"

"Застраховката "Автокаско" ще поскъпне заради борбата с градушките", пише в. "Сега"

Новата година може да донесе още един финансов удар за гражданите и фирмите. След очакваното поредно поскъпване на задължителната застраховка "Зелена карта" заради допълнителни гаранции, които българските компании трябва да осигурят, се задава увеличение и на застраховката "Автокаско". Това ще се случи, ако се реализират намеренията на земеделското министерство част от премийния приход на застрахователите от каското да бъде заделян за борба с градушките.

Министърът на земеделието Румен Порожанов изненадващо обяви, че още през януари ще внесе закон за защита от градушките. С него земеделските стопани ще бъдат задължени да правят отчисления от 0.50 лв. за всеки декар, който обработват, а застрахователите - по 0.8% годишно от премийния приход от "Автокаско" в специален фонд за финансиране на борбата с градушките.

Прочети още от в. "Сега"

"Токът за домакинствата поскъпва с 4-5% от лятото" пише в. "Монитор "

Eвтин износ и ниско предлагане вдига цената за бизнеса у нас

Eлектроенергията за домакинствата от средата от лятото на следващата година ще поскъпнат не повече от размера на инфлацията, която е към 4-5%. Това прогнозира в парламента председателят на КЕВР Иван Иванов. Той добави, че от 1 януари няма да има промяна в цената на топлоенергията.

Той добави, че от 1 януари няма да има промяна в цената на топлоенергията. По думите му референтната цена на електроенергията догодина ще се повиши, но моделът, прилаган вече трета година позволява това нарастване да се компенсира с намаление на добавката "Задължение към обществото".

По време на заседанието на парламентарната комисия по енергетика, на което се обсъди състоянието на свободния пазара на електроенергия, стана ясно, че ще се обмислят промени в правилата на работата на борсата.

Депутати и представители на бизнеса бяха единодушни, че високите цени за бизнеса може да орежат конкурентоспособността на българската икономика.

Прочети още от в. "Монитор"

"Решено: такситата в столицата - от 77 стотинки на км от 1 февруари, във Варна най-евтиното ще вози за 88" е заглавиe от в. "24 часа"

От 1 февруари такситата в София ще возят за минимум 77 стотинки на километър през деня и 88 ст. през нощта. Тези във Варна пък ще са с дневна тарифа от 0,88 лв. и нощна от 0,98 лв. Това приеха общинските съвети на двата града вчера.

Съгласно Закона за автомобилните превози общинският съвет е длъжен да определи долен и горен праг на тарифите за таксиметров превоз. А в столицата сега е определен само таван на тарифите - 1,30 лв. дневна и 1,60 лв. нощна.

"Решението е обосновано от това, че голяма част от таксиметровите услуги сега са в диапазона 77-79 стотинки", обясни вносителката на доклада и шефка на транспортната комисия в СОС Екатерина Йорданова.

Максималната цена във Варна се запазва и тя е 2 лв. през деня и 3 лв. през нощта. Без промени остават също първоначалната такса и цената за минута престой.

Прочети ще от в. "24 часа"