На всеки двама граждани (включително децата и пенсионерите) се пада по един автомобил, сочат последните данни на Евростат и OICA, публикувани в доклада на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Те показват, че на всеки 1 000 души имат по цели 508 коли. И макар данните да звучат стряскащо и да могат да обяснят задръстванията и липса на паркоместа поне в столицата, оказва се, че България е далеч от най-моторизираната нация.

Далеч сме и от средното за Европейския съюз. В цялата общност на всеки 1 000 души се падат по 573 коли.

Но абсолютния рекорд е на Малта - цели 775 автомобила на 1 000 души. Малко по-малко са те в Люксембург - 745 на 1 000, но в доклада е уточнено, че данни може да не са точни заради големия брой чужденци, които всеки ден пътуват от съседните държави, за да работят в богатия Люксембург и ползват служебни автомобили.

На трето място в Италия със 706 автомобила на 1 000 души.

Нашите северени съседи - Румъния, са на дъното на класацията с едва 308 автомобила на 1 000 души. В Унгария цифрата е 377, а в Латвия - 391.

Гърция обаче ни изпреварва с 566 автомобила на 1 000 души.

Асоциацията разпространи и друга любопитна информация - колко средно замърсяват новите коли, закупени през 2016 г.

Най-много въглероден диоксид средно изпускат автомобилите в Естония - 133.9 г CO2/km. А най-малко в Хърватия - 111.7.

България е по-близо до най-замърсяващите със средно 125.8 г CO2/km.