Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) предупреди, че прекъсването на обучението на децата след пандемията на новия коронавирус може да има много тежки икономически последствия. Една от прогнозите гласи, че глобалният икономически растеж може да бъде средно с 1,5% по-нисък през останалата част от века, пише CNBC.

Междуправителствената икономическа организация заяви, че тази прогнозирана загуба на БВП, която измерва икономическия растеж, ще бъде еквивалентна на обща икономическа загуба от 15,3 трилиона долара само в САЩ.

Докладът допуска, че американските студенти са регистрирали "индуцирана загуба на умения" с една десета от стандартното отклонение заради коронавируса.

Документът на ОИСР, който цитира данни на трети страни, изчислява какви ще бъдат загубите за световната икономика в дългосрочен план, ако учениците пропуснат една трета от учебната.

Възприема се, че загубата на ценно време в класната стая ще доведе до загуба на умения. А това, от своя страна, ще се отрази негативно на производителността. В резултат на това "общите разходи от пропуснатото училище могат да възлязат на 69% от текущия БВП за една типичната държава", посочват от ОИСР.

Тази прогноза със сигурност предполага, че само настоящата група ученици, които се изправят пред реалността около коронавируса, ще бъде засегната от затварянето. Бъдещите ученици ще възобновят нормалното си обучение, което ще върне нещата постарому.

ОИСР съобщава още, че загубите за икономически растеж могат да бъдат "пропорционално по-високи", ако училищата бавно се връщат към "предишните нива на успеваемост".

От месеци по-голямата част от децата по света се обучават в домашни условия. Често се чуват и опасения, че този период на домашно обучение може само да влоши пропуските в обучението, вече разкрити от пандемията.

ОИСР пише още, че докато преподавателите са положили съгласувани усилия да поддържат обучението през този период, децата трябва да разчитат повече на собствените си ресурси, за да учат дистанционно. Междувременно учителите трябваше да адаптират своите методи, за да обучават учениците по начини, върху които нямат солидна експертиза.

Едното от предложенията на организацията за ограничаване на по-нататъшните неуспехи в образованието, при липсата на широко достъпна ваксина, е да се продължи да се надгражда инфраструктурата за дистанционното обучение.

Отвъд пандемията, ОИСР констатира, че във всичко това има и ползи - учениците извън класната стая могат да учат, използвайки различни ресурси и подходи за дистанционно обучение, което обогатява културата им.