Даниел Сваровски, който основа компания за кристали - Swarovski със своето име преди 125 години, е казвал: "Диамантите са за супер богатите, но аз исках да създам камък , който всяка жена може да си позволи да носи."

Неговата пра-пра-внучка Надя Сваровски сега е част от борда на директорите на компанията. Тя е напът да произведе диаманти, които да са на само по-достъпни за клиентите, но и по-стойностни, пише Fortune.

Нейната идея е да създаде диаманти в лаборатория, които да са био идентични с реалните.

"Те отнемат много по-малко енергия, за да се направят, а и не вредят на хората или планетата", казва наследницата на империята Swarovski по време на среща на най-влиятелните жени в света в Лондон.

До този момент компанията е стояла настрана от бизнеса с диаманти.

"Говорили сме с хора, които се занимават с търговия на диаманти. Те ни казват: "Ние сме за всичко, което блести. Моментът, в който изкопаете диаманти, ние ще бъдем ваши клиенти", допълва Сваровски.

По думите ѝ диамантената индустрия е силно притеснена от навлизането на производителя на кристали в нея. В отговор на това компанията за диаманти Dr Beers предлага своя линия такива, разработени в лаборатория. Те струват 50% по-малко от тези, добити от земята и според Сваровски потокът от предлаганите от Dr Beers ще понижи още цените.

Според Надя Сваровски компаниите могат да намерят още по-добра идея, вместо да добиват диаманти от земята, но те все още не искат да инвестират толкова време и пари.

Откакто се присъединява към семейния бизнес през 1995 година, Сваровски е върнала компанията към модните ѝ корени. Нейният дядо си е партнирал с Коко Шанел и Кристин Диор и тя е искала също да открие своята модна икона, с която да работи. Наследницата е видяла подходящ дизайнер в лицето на Алекзандър Маккуин. Тя осъществява и успешно сътрудничество с Даниел Либескинд, за да оформят заедно звездата за върха на коледното дърво Рокфелер.