Въпреки, че знаем че Джеф Безос и Илон Мъск не се нуждаят от повече пари, двамата мултимилиардери могат да се възползват значително от скорошно откритие в Калифорния, за което ви разказахме преди ден.

Безос и Мъск имат общо нетно състояние от около 549 милиарда долара, така че двамата определено не търсят начин да свързват двата края.

Но след като проучване разкри удивителни количества "бяло злато" на дъното на езеро, Безос и Мъск може да се окажат облагодетелствани от него, пише Unilad.

Въпреки че за находището се знае от известно време, едва наскоро беше разкрито, че съдържанието на литий на дъното на калифорнийското езеро Солтън Сий може да струва умопомрачителните 540 милиарда долара.

Това би било достатъчно, за да захранва над 382 милиона батерии за електрически превозни средства, което означава, че може да промени световната икономика завинаги.

"Потенциално има достатъчно литий, за да достави батерии за 382 милиона електрически превозни средства, което е повече превозни средства, отколкото има по пътищата в Съединените щати днес", казва Сами Рот, колумнист за Los Angeles Times.

Литий на стойност $539 милиарда беше открит в калифорнийско езеро

Метал, наричан "бялото злато", беше открит в калифорнийско езеро. Количеството е на стойност $539 милиарда

Световното му производство се е увеличило с 334% през последните три години

"Така че, ако можем да получим целия този литий, това ще бъде нещо огромно."

Що се отнася до това как Мъск и Безос биха могли да се възползват от изключително печелившата мина, наречена "Саудитска Арабия за добив на литий", се свежда до факта, че и двамата технологични магнати притежават компании за електромобили.

Мъск основава Tesla през 2003 г., докато Безос е ключов инвеститор в Rivian.

Повечето електрически превозни средства са направени с литиеви батерии и голяма част от световното предлагане на литий идва от страни като Австралия, Китай, Чили и Аржентина, според Visual Capitalist.

Въпреки това повечето от фабриките на Tesla са базирани в САЩ, като една от най-големите е Gigafactory в Невада, за която се твърди, че има 12 000 служители.

В момента Tesla доставя част от своя литий от Китай, докато Rivian наскоро е подписал петгодишен договор с LG Energy Solution, чието седалище е Южна Корея.

Докато и двете компании до голяма степен разчитат на източници в чужбина, Rivian и Tesla сега имат мина за "бяло злато" точно на прага си в Калифорния.

Навярно това, ще е много по-евтина алтернатива, в сравнение с това да внасят от други страни. Имайки това предвид, и двете компании за електромобили биха могли да спестят прилична сума, като разчитат на литий на стойност милиарди долари под Солтън Сий.