Европейската комисия започна процедура срещу Meta Platforms - компанията собственик на Facebook и Instagram, заради въведения от нея модел, в който потребителят или плаща за достъп, или се съгласява с наличието на таргетирано рекламно съдържание в платформите.

Онлайн гигантът внедри възможността за избор на европейските потребители през ноември с цел да покрие изискванията на законодателството в общността за защита на личните данни. Според ЕК обаче в случая имаме нарушения на Законодателния акт за цифровите пазари (DMA), тъй като изборът за ползвателите е изкуствено ограничен.

Facebook става (и) платен: Ето защо

Facebook става (и) платен: Ето защо

Социалните платформи на Meta започват най-опасния експеримент в историята си

Позицията на Брюксел е, че не се дава възможност на потребителите да използват безплатни версии на платформите, които са еквивалентни на тези с рекламите, но не използват лични данни.

От Meta обаче са категорични: "Плащането на абонамент за версия без реклами отговаря на предписанието на Съда на ЕС и на DMA. Очакваме да проведем конструктивен диалог с Европейската комисия, който да доведе до прекратяване на разследването".

Окончателното решение трябва да дойде през март, като обаче то може да излезе изключително "солено" на Марк Зукърбърг и компания - с глоба в размер на до 10% от глобалния оборот.