Усилията на министър - председателя Бойко Борисов и министъра на икономиката Ивайло Московски относно пакета "Мобилност" дадоха резултат. Това заяви в ефира на БНТ евродепутатът Андрей Новаков. Това довело до преговори.
"С оглед, че отпаднаха тези неприемливи мерки, аз считам, че беше значителен успех", изтъкна Новаков и добави, че случващото е много важно за бранша.
"В последния момент имаше колеги, които промениха възгледите си по част от поправките. Получихме неочаквана подкрепа от колеги, които се колебаеха, включително от Полша. Така се включиха и от Холандия. Колегите от Германия и Франция останаха непреклонни. Не ни подкрепиха", информира Новаков.
Част от спорните моменти преминали в Комисията в резултат 27 на 23 гласа, изненада се Новаков и допълни, че часове по-рано очаквали неуспех.
DelMareNegro
на 05.06.2018 в 16:34:27 #5Само дървени философи.. ест че е в интерес и на шофьорите, те харесват модела три месеца работа и един почивка, иначе с този пакет трябваше на всеки три седмици да летят до бг за една.. да не мислите, че немските тираджии спят в Риц? Този пакет единствената му цел беше да умищожи бъшгарските, полските и румънските транспортни фирми с измислени рестрикции, защото са достатъчно силни, за да конкурират немците.. а всеки, който е в бранша знае, че работа има много и немците реално щяха да вземат с под контракт българи и румънци, но на по-лоши за нас условия..
tolstoy
на 05.06.2018 в 13:53:06 #41abv1 - явно понякога човек трябва да бъде спасяван от себе си. В много случаи хората правят неща за пари без да мислят за последствията.
1abv1
на 05.06.2018 в 11:04:03 #3"И да - не е нормално да живееш в продължение на седмици в камион. Една от гледните точки липсва" Да, но е добре платено. Никой не ги кара шофьорите насила да вършат тази работа. Но те предпочитат да помизерстват няколко седмици за 3-4 хиляди лева, отколкото тука в България да работят за 1000-1200 лв. Разликата е съществена и си заслужава.
emilioner
на 05.06.2018 в 10:20:21 #2Значи, отворихме си пазара за Френски земеделски продукти, силно субсидирани, от много години, съсипаха нашето производство, което не беше субсидирано, десетки хиляди малки производители фалираха.И сега когато заради ниските заплати започнахме да ги конкурираме в транспортния бранш се опитаха да фалират и тези фирми.Нагласт и то не малка.
tolstoy
на 05.06.2018 в 09:56:20 #1Тук нещо нещата не се казват както трябва. Интересът на превозвачите е едно, интересът на работещите е друго. Второто не беше разгледано изобщо. Тези мерки не биха засегнали превозите от и за България, а само фирмите, работещи изцяло извън България, но регистрирани и плащащи данъци тук. И да - не е нормално да живееш в продължение на седмици в камион. Една от гледните точки липсва.