Министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова инспектира трасето на участък 5 от магистрала "Хемус" при бъдещия пътен възел в близост до ловешкото село Крушуна, съобщават от министерството.

В проверката участваха заместник-министър Тодор Анастасов, арх. Иван Шишков - съветник на министъра, председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев, областният управител на Ловеч инж. Светослав Славчев и неговият заместник Милко Недялков.

За участъка от магистралата "Автомагистрали" ЕАД са сключили договор за доставка на материали на стойност 97,8 млн. лв., от които 84 млн. лв. вече са платени авансово на фирмата доставчик.

Близо 80 млн. лв. спестили "Автомагистрали" с платените аванси за АМ "Хемус"

Близо 80 млн. лв. спестили "Автомагистрали" с платените аванси за АМ "Хемус"

Чрез фиксирането на цените на материалите за участъци 4, 5 и 6 на магистралата

Не разбираме защо са платени 84 млн. лв. за участъка преди година, след като досега реално са изразходвани около 1 млн. лв., каза Комитова.

За отсечката има изготвен подробен устройствен план и разширен идеен проект, но няма проведени отчуждителни процедури. До започване на строителството ще се стигне след 1, 2 или три години, след като бъдат извършени необходимите процедури, обясни регионалният министър.

Дружество „Автомагистрали“ взело аванси за 1.206 млрд. лв.
Обновена

Дружество „Автомагистрали“ взело аванси за 1.206 млрд. лв.

Манолова обвини, че са давани поръчки на близки до властта фирми, Аврамова поиска да не се правят неверни внушения

В отговор на въпрос от медии дали ще бъде спазен вече обявеният срок на завършване на цялата магистрала "Хемус" - 2024 г., Виолета Комитова каза, че иска строежът да се случи, защото той е на целия български народ. Спазването на срока е възможно при мобилизация на работата и на всички фирми, с които "Автомагистрали" ЕАД е сключила договори и е платила към тях авансово милиони.

Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Пенчев информира, че за участъци 4, 5 и 6 от магистралата има изготвени разширени идейни проекти, които са почти равносилни на технически проект. За следващите участъци - 7, 8 и 9, които са преди Търговище, в момента се извършва проектиране. Идейните проекти се очаква да бъдат приети около началото на следващата година.

Рокадите в "Автомагистрали" можели да доведат до блокиране на строежа на АМ Хемус"

Рокадите в "Автомагистрали" можели да доведат до блокиране на строежа на АМ Хемус"

Смененият шеф предполага, че в дружеството ще започне напускане на кадри

Относно смяната на ръководството на "Автомагистрали" ЕАД министър Комитова коментира, че се опитва възпитано да се раздели с него, но г-н Стоян Беличев не желае да напусне досегашния си пост. Министърът ще работи с това ръководство на дружеството, докато смяната не се реализира. Министърът подчерта, че това не пречи на изпълнението на проекта за изграждане на магистрала "Хемус". Арх. Комитова бе категорична, че МРРБ няма да спира нито един строеж и тя, като човек от бранша, дори не би помислила за подобно решение.

Припомняме, че в началото на месеца министър Виолета Комитова извърши инспекция на АМ "Хемус" по пътя Русе - Велико Търново. Там е направило впечатление, че струпаната от вчера до днес техника - около 50 нови строителни машини, включително самосвали, булдозери, фадроми, багери, контрастира на видяното вчера, което по никакъв начин не е показвало, че на мястото ще се извършва строителна дейност.

Преди две седмици министър на регионалното развитие Виолета Комитова издаде заповед, с която сменя Стоян Беличев като член на борда и изпълнителен директор с Валентин Вълков. Аргументите й бяха недобро управление и най-вече дадени без изпълнение пари на фирми за извършване на ремонти. Стоян Беличев обаче отказа да напусне поста.

Преди това на 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. Автомагстрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха преди два дни с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата.

Прокуратурата също съобщи, че по доклада на Сметната палата е образувала досъдебно производство.

Стоян Беличев и Виолета Комитова си пишат писма за "Автомагистрали"
Обновена

Стоян Беличев и Виолета Комитова си пишат писма за "Автомагистрали"

Има "дребни" нередности за 220 млн. лв. по укрепване на несъществуващи свлачища