Предлагащото нощен клуб, четири басейна, боулинг и 360-градусови гледки към Южна Калифорния, имението The One в Бел Еър, предизвика интерес и широко медийно отразяване след обявяването на цената си за пръв път през 2015 г. Днес, седем години след като започна работата върху проекта с площ от 9,2 хил. квадратни метра, проектантът Нийл Найoми казва, че е почти готов да тества пазара на пробна цена от 500 милиона долара, пише "Bloomberg".
"Когато имаш нещо толкова рядко, можеш да поискаш каквато и да е цена за него", казва той. "Когато къщата беше създадена, нямах основание да искам 500 милиона долара - сега има толкова много деветцифрени продажби в Лос Анджелис и по света, че исканата цена вече не е неразумна."
Найoми признава, че изграждането на мегаимения без сигурни купувачи може да бъде голям капан за инвеститора. Превишаването на разходите и закъсненията са често срещани. И макар проектът да е привлекателен, удобствата и специфичният дизайн могат да стеснят броя потенциални купувачи, заяви оценителят Джонатан Милър, президент на агенцията за оценка на недвижими имоти и консултантски дейности "Miller Samuel" Inc.
"Проблемът с това е, че колкото повече удобства добавяте, толкова повече персонализирате имота", добавя Милър и казва, че това може да намали крайния размер на пазарната цена.
Според Найоми това обаче не е проблем. "Лос Анджелис се опита да ограничи изграждането на нови мегаимения, което означава, че нищо подобно не може да бъде построено отново", зави той. И макар че едно от удоволствията, което се радваше на доста внимание, а именно стая с резервоари с живи медузи, вместо облицовка по стените, да е отпаднало, Найоми казва, че има планирано нещо друго което е "дори по-добро".
Той все още не е пуснал никого в имота, но казва, че специфичните характеристики на имението са помогнали да привлекат интерес от евентуалните купувачи. Той е говори с тях, но отказа да предостави подробности, позовавайки се поверителност. Демонстрацията на имението ще се случи, след като завърши окончателното декориране на интериора.
Поставянето на свръхвисоки цени е стратегия, известна като "амбициозно ценообразуване". Това е начин да се привлече внимание за прекомерно луксозните обяви на пазара. Продажба на исканата цена за половин милиард долара би била повече от два пъти по-висока от най-голямата сделка с жилищни имоти в САЩ до момента - тя е за мезонет за 238 милиона долара, закупен от основателя на "Citadel" Кен Грифин в Манхатън.
Найоми има още два други проекта в Бел Еър. Един от неговите имоти трябваше да бъде намален три пъти, след като бе обявен през 2018 г. за 65 мнл. долара.
Въпреки че много малко супер луксозни домове се продават всяка година, през 2019 г. се наблюдаваше подобрение, като миналата година 23 жилища бяха продадени за 50 и над милиона долара САЩ, най-много от 2014 г. насам, според Милър. Шест от продадените са за най-малко 100 милиона долара.