Двата синдиката - КНСБ и КТ "Подкрепа" - проведоха поредна среща със столичния кмет Йорданка Фандъкова във връзка със заплатите на заетите в градския транспорт на София.
На срещата е представен проект на споразумение, което трябва да даде решението на проблемите на работещите в двете транспортни дружества на столицата.
Документът, който трябва да бъде подписан от синдикатите и общината, предвижда тригодишна програма за увеличаване на възнагражденията на всички работещи в четирите общински дружества на Столичния градски транспорт.
В срок до 9 и 30 часа в понеделник, зам.-кметът по финанси и транспорт Дончо Барбалов трябва да даде конкретни разчети за нужните средства за ръста на заплатите на работещите в транспортните компании на столицата.
Проектът, предложен от КНСБ и КТ "Подкрепа" изисква поетапно да бъде ограничено полагането на извънредния труд на водачите в "Столичен автотранспорт" ЕАД и "Столичен електротранспорт" ЕАД в рамките на годишните норми в Кодекса на труда.
Всички поставени искания на синдикалните организации ще бъдат разгледани и в комисиите за социално партньорство в дружествата за намиране на бързи и ефективни решения.
Близо 90 на сто от работещите в дружествата са синдикални членове, ние сме единствените легитимно избрани представители на работниците и защитаваме техните права, обяви президентът на КНСБ Пламен Димитров.
Той повтори искането си от последната среща с кмета Фандъкова, да бъдат наказани ръководни лица от двете дружества заради проблемите със социално битовите условия за водачите.
През последния месец КНСБ и КТ "Подкрепа" проведоха серия от срещи за разрешаване на проблемите в столичния градски транспорт. В тях участваха всички председатели на синдикални организации в двете транспортни компании, ръководството на дружествата, столичния кмет и отговорните лица от общината.
Двете синдикални централи очакват споразумението с общината да бъде подписано в най-кратък срок.
Припомняме, че след като от "Спаси София" подадоха сигнал до Главна инспекция по труда и омбудсмана заради редовната практика шофьори и ватмани от столичния градски транспорт да полагат извънреден труд в нарушение на Кодекса на труда.
От БСП не закъсняха и също поискаха пълна проверка и отчет на работата на транспортните дружества в София
Дни по-късно столични ватмани излязоха с жълти жилетки в знак на протест заради лошите условия на труд и извънредното работно време.
От своя страна четирите дружества на Съюза на транспортните синдикати в България (СТСБ) в столичния градски транспорт обвиниха за създалото се напрежение "политици и съмнителни НПО-та".
Председателят на БСП - София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов изрази мнение, че увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт с 10% няма как да компенсира недоволството им от отвратителните санитарно-битови условия на труд.