Може би преди няколко години щеше да ни звучи странно това, че е възможно да изкарваме добри доходи от социални мрежи и канали за споделяне на видео съдържание, но сега това изглежда по-нормално от всякога. Днес могат да се изкарват буквално милиони на месец само от YouTube например.
И в България има подобни примери. Платформата Visual Capitalist класира най-популярните ютюбъри във всяка страна по света. У нас най-известният, според класацията е създателят на видеа Bodil40.
Той има над милиона 2,03 милиона последователи и изкарва приблизително 14 800 долара на месец. Каналът му в YouTube e в Gaming сферата. Той прави видеоклипове, свързани с игри, като например известната игра Fortnite. Според информацията в YouTube видеоклиповете му имат над 556 милиона показвания, а той е член на платформата от 2008 година.
Как се изкарват пари в платформата?
Има няколко начина и първият е може би най-популярен - това е рекламата. Ако ютюбър достигне 1000 абонати и 4000 часа гледане в рамките на една година, той може да започне да си осигурява приходи от акаунта си с реклами. Ютубърите получават заплащане само когато зрител гледа пълната реклама или кликне върху нея.
YouTube Premium
Това е услуга за месечен абонамент, която позволява на последователите на ютюбъра да гледат любимото си съдържание без реклами.
Корпоративно спонсорство
Тогава различни марки плащат на създателите на съдържание, за да популяризират своите продукт. Влогърът обикновено трябва да има голям брой последователи, преди марките да го потърсят и и да работят с него, но очакванията от марките варират в зависимост от компанията и техните маркетингови цели.
Продажби на стоки
Ако даден инфлуенсър има лоялни последователи, могат да се изкарат доста пари, продавайки. Но е важно да се отбележи, че е почти невъзможно ютюбър да се издържа без голям брой последователи.