Компанията на милиардера Уорън Бъфет Berkshire Hathaway в петък е обявила за плановете си да купи две компании, произвеждащи златни бижута, съобщи CNN. Целите за поглъщане са Bel-Oro International и Aurafin. Подробности по сделката не са посочени.

От Berkshire Hathaway са обяснили, че Bel-Oro и Aurafin са водещи производители и дистрибутори на златна бижутерия. Тази индустрия исторически се е формирала като фрагментирана. Berkshire планира да съедини двете компании в ново дружество, което да се нарича Richline Group.

Новата „Ричлайн груп" ще е най-голям доставчик на бижута в САЩ и ще продължи да прави маркетинг на най-разнообразни марки. Заедно двата производителя имат годишни приходи над $500 млн. и дават работа на 1,800 души в целия свят.

Макар от Berkshire да не са дали повече коментари, Бъфет се е изказал, че е бил впечатлен от президента на Bel-Oro Денис Улрих и от мениджърите на компанията. „Те са направили впечатляваща работа издигайки Bel-Oro от нищото до лидер в индустрията. А най-доброто тепърва предстои".

Улрих ще е изпълнителен директор на Richline Group, докато директорът на Aurafin Дейв Мелески ще е президент на новото поделение, което ще се опита да съкрати разходите за администрация и операции. Сделката ще приключи през второто или третото тримесечие и по нея се работи от шест месеца. Улрих е бил този, който е обърнал вниманието на Бъфет към бизнес възможностите на златната бижутерия.

Макар според стандартите на  Berkshire Bel-Oro и Aurafin да са малки компании, сливането е монументално за бижутерийния бизнес. Комбинираната компания ще формира 6% от световния пазар.  

Berkshire вече притежава няколко търговци на дребно на ювелирни изделия, сред които Helzberg и Borsheim. Някои от търговците на Berkshire вече са купували златни бижута от Bel-Oro и Aurafin. Общо Бъфет държи 60 компании.

Тази следлка ще даде на производителите нужната им силна финансова подкрепа. За първото тримесечие Berkshire направи $2.6 млрд. и към края на тримесечието имаше кеш „на ръка" тъкмо $46 млрд.

„Това е възможност, която аз и моят екип прегръщаме с оптимизъм, тя ще ни позволи да се фокусираме на мърчандайзинга, маркетинга и производството на бижутерия, за да помогнем на нашите клиенти да се конкурират по-добре в свят, в който потребителите имат все повече избори", казва Мелески.

Освен ювелирни компании, Berkshire държи компании в застраховането, производството на дрехи, мебели, компании за сладкарски изделия, ресторанти, природен газ, фирми за корпоративни самолети и има големи дялове в компании като Coca-Cola, Anheuser-Busch и Wells Fargo & Co.