Българинът Боян Бенев живеещ в Лондон и станал известен на широката публика с избирането му за млад предприемач номер едно на Великобритания от сп. Start Your Business Magazine, сега е на път да ни изненада с новата си благотворителна инициатива.

Младият предприемач притежава консултантска компания, която осъществява „мост" на сътрудничество между британски инвеститори и българския пазар на имоти. При последното си интервю дадено за Money.bg, господин Бенев загатна за разработваната от него идея за осъществяване на благотворителни инициативи с по-голям обхват.

От началото на месец февруари, лондончани са били заинтригувани от поредица съобщения свързани със странния на пръв поглед сайт CK53.COM. За първи път масовата публика разбра за този нов портал от надпис на хиляди банкноти, които циркулират в британската столица. След няколко дни стана ясно, че надписът с името на сайта е бил поставен на банкноти от 5, 10 и дори 50 паунда от фирма занимаваща се с алтернативна форма на маркетинг.

Рекламната стратегия е била толкова успешна, че на електронната поща на CK53.COM, след седмица са започнали да пристигат снимки на банкоти от цял свят, на които е било изписано името на сайта. Всичко това е било достатъчно да повиши интересът на хората към новото попълнение в световната мрежа, докато собственикът на сайта е продължил да седи в неизвестност.

„Има една много проста причина да не искам да разкривам самоличността си още от самото начало. Това е защото предпочетох да оставя сайта да се справи сам, без да се обвързва с името ми. Концепцията, която предлага е много добра и исках да й позволя да се развие сама", споделя г-н Бенев.

В навечерието на националния празник на България 3 март, Боян Бенев изпрати отворено писмо към българските медии, с което иска да популяризира новия сайт с благотворителна инициатива CK53.COM. Проектът е един вид експеримент за повишаване ефективността на масовите дарения, като предоставя определена възвращаемост на пожелалите да участват хора.

Парите се набират като 53% от печалбата на сайта, идваща от кликовете на рекламни банери и спонсорираните резултати от търсачката на Google, отиват директно за благотворителност. Останалите пари се пренасочват към дневното състезание „Kriptic Chorus". Така публиката има личен интерес да използва сайта по-често, което пък води до по-високи приходи от реклама. Идеята за сайта е доста елементарна, но благодарение на нея могат да се генерират значителни суми. От всяко кликане на рекламен банер ще се събира по 1 лв. за дадената благотворителна организация.

„Ако предоставим на гражданите по-лесен и достъпен начин да дарят пари за благотворителност посредством новия сайт, смятам че ще можем да съберем много повече средства отколкото с кампанийните благотворителни акции", коментира Бенев. „Искам да разпространя новината за това, което правя сред българските медии, като заедно с тях изберем българската благотворителна организация, която ще получи рекламните доходи за месец април", продължава той.

Г-н Боян Бенев ще бъде в София следващата седмица, за да уточни подробностите около инициативата си и да обсъди с представители на българските медии как най-правилно да бъдат използвани бъдещите парични постъпления.