В България се търси австрийски ноу-хау, твърди австрийската борса. За България туризмът ще става все по-важен икономически фактор - както и за Австрия, пише в сайта на борсата.

В момента планинските региони на България очакват инвестиции за изграждане на инфраструктура, за строителство на хотели и за прилежащи сгради.

В това Михаел Ангерер, търговски пратеник на Австрия в България, вижда добри шансове за австрийските предприятия, които да участват в проекти свързани с лечебен, зимен и уелнес туризъм. Допълнителен стимул за австрийците са значителните пари от европейските структурни фондове.

По тази причина Външното министерство на Австрия и австрийското търговско представителство в София са организирали икономическа мисия за австрийските предприятия в България, за да може на място да се получи представа за възможностите за кооперация или износ.

Ангерер обяснява: „Нашата икономическа мисия бе идеалната възможност за австрийските участници да добият представа за вземащите решение в българските общини, инвеститори, както и потенциални дистрибутори". Освен в сектора туризъм са разглеждани също и проекти в сферата пречистване на водите и третиране на отпадъците.

Тази австрийска мисия (посещение) е била реализирана в рамките на инициативата „стани международен", организирана от австрийската стопанска камара. Като пример за успех се посочва регионалната фирма Berndorf Metall, тя освен другото предлага и плувни басейни. По време на пътуването фирмата установява добри контакти с общините и с много български предприятия, което по време на следващо бизнес пътуване ще се превърне в конкретни поръчки.

Друг пример за успех е предприятието Development Agency 4 Tourism, което отдавна е на българския пазар, но по време на въпросната икономическа мисия е получило поръчки от три български общини и два оператора на хотели за изработване на концепции за маркетинг.

Двустранната търговия между Австрия и България процъфтява, като в момента тя се подсилва от приемането на страната ни в ЕС. През миналата година износът на Австрия за България се е повишил с 24.6% до почти €700 милиона. За същото време България е изнесла продукция за 257 милиона евро за Австрия.