Сергей Станишев заяви, че социалистите изразяват загриженост и безпокойство от това, че все по-малко евросредства влизат в България.

Повод тази загриженост е писмото на Дирк Анер от Главна дирекция „Регионално развитие" на ЕК. В него Анер изразява притеснението на Брюксел, че страната ни е намалила темпото на усвояване на средствата от фондовете на ЕС. Страната ни е загубила сериозни позиции в ранглистата по усвояване на еврофондове - от 14 място, сега България е на 26-та позиция.

Това е пряко следствие от това, че близо 8 месеца бяха пропуснати в работата на това правителство, посочи Сергей Станишев. ОП „Транспорт" е пред провал, допълни още лидерът на БСП.

Димчо Михалевски от своя страна изтъкна, че усвояването на средствата от еврофондовете е основна антикризисна мярка на правителството на ГЕРБ.
Той посочи, че критиките на Анер са основно в няколко направления: административен капацитет, организация на начина на работа с еврофондове и националното съфинансиране.

Михалевски е категоричен, че намалените заплати на служителите в МИЕТ, занимаващи се с евросредствата, не е стимул за тях, за да работят по-добре. уволнени са голяма част от компетентните експерти в НКЖИ и БДЖ.

Правителството, има трудности да запълни необходимия щат за експерти по еврофодновете в Агенция „Пътна инфраструктура". Националното съфинансиране е стратегическо, коментира още Димчо Михалевски. Той посочи, че в бюджет 2010 са предвидени 2.7 млрд. лева за национално съфинансиране. До този момент, когато 1/3 от годината вече е минала, са изразходвани едва 22%.

Това според червения депутат е сериозно забавяне. В тази връзка БСП излизат със свое решение как да се ускори усвояването на парите от ЕС.

Социалистите искат по-голяма автономност на националния фонд или поне той да премине под прякото ръководство на Томислав Дончев, а не както е сега да е към Симеон Дянков.

Според червените трябва да се създаде специален държавен фонд към финансовия министър за големите инфраструктурни проекти.

БСП предлага общините да се подпомогнат чрез фонд ФЛАГ.