Голяма част от гражданите разчитат, че Комисията за защита на потребителите /КЗП/ ще реши всичките им проблеми с некачествените стоки, но това не е така. Ние само можем да бъдем посредник между потребителите и търговците, заяви днес във Варна Огнян Варадинов, член КЗП, цитиран от агенция Фокус.

Според Варадинов, през последните години българският потребител все по-активно си търси правата на пазара защото е по-информиран и по-добре познава институциите. „Хората вече придобиха по-високо самочувствие, влизат в контакт с търговците и не се примиряват лесно", посочи Варадинов.

В рамките на проекта „Модерни и интегрирани административни услуги в Комисията за защита на потребителите", проведащ се във Варна ще бъде разработена единна система, която ще оперира с всички данни в електронен вид, съобщиха организаторите.

Така ще бъдат спестени както ценни трудови и материални ресурси, така и много време за гражданите и служителите на КЗП. Електронната обработка на жалбите пък ще спести огромни количества хартия на ведомството.

Човешкият фактор също ще бъде ограничен в целия документооборот и по този начин работата на всеки служител в комисията ще стане по-бърза и ефективна. По данни на комисията в структурите им само през изминалата година са постъпили над 12 000 жалби.

Дейностите в проекта се осъществяват по Оперативна програма „Административен капацитет", със съфинансиране от Европейския социален фонд. Общата стойност на проекта е 600 711 лева.