Придобиването ще повиши дела на британската компания за сладки изделия на световния пазар за дъвки до 26%. Освен това то може чувствително да подобри резултатите на компанията, тъй като турският Intergum произвежда с много ниски разходи. Cadbury е вторият в бизнеса с дъвки след американската Wrigley.
Това е първото по-голямо придобиване на Cadbury откакто те купиха през 2003 британския производител Adams. Intergum има близо 50% дял на бързо нарастващия пазар в Турция, който само миналата година се разшири със 17%. Там Cadbury сега държат 10%, а по отношение на сладкарските изделия общо, Cadbury в Турция има 60%.
Intergum се държеше от фамилията Амрам. Миналата година продажбите на фирмата бяха за 55 млн. паунда. Продукцията на компанията излиза на пазара под марките Love Is, Taxi и O2, които се продават също и в Близкия Изток, Източна Европа и Русия.
Тази година Cadbury сериозно се засилиха във Великобритания с марките дъвки Trident и Dentyne и пробиха почти 100% блокада на Wrigley. Въпреки това имаше много проблеми с рекламната кампания на Cadbury на дъвки с течна сърцевина, които бяха атакувани от клиентите.
Ходът в Турция е най-новият от серията големи стратегически ходове на компанията, след като заплаха от салмонела сведе до минимум продажбите на компанията в Обединеното кралство. Cadbury е в процес на продажба на бизнеса за безалкохолни напитки в Северна Америка, след като склони да реагира на натиска от активиста-акционер Нелсън Пелтц да се раздели компанията за да се формира стойност.
Поделението, което прави 7 Up и Dr Pepper, може да донесе близо 7,5 млрд. паунда. Има намерение да се освободят и други активи на стойност 250 млн. паунда до края на тази година, а тази седмица бе обявено, че поделението в Австралия за конфитюри и желета е продадено на Heinz, както и две по-малки поделения в Канада и Италия, за обща сума 45 млн. паунда.
Компанията ще обяви голям план за намаляване на разходите, който се очаква да доведе до затваряне на заводи и съществени съкращения на работници: трябва да се спестят 200 млн. паунда.
Сделката за покупката на Intergum отчасти се дължи на желанието на Cadbury за намаляване разходите по производството на дъвки, възползвайки се от икономичните технологии на турците. Това би могло да оправдае и високата заплатена цена.