В момента рекламна агенция BBDO в Русия, която се занимава с рекламата на дъвките "Орбит", изяснява как химнът на КНР е попаднал в базата с музикални сингли, предназначени за използване в рекламни клипове, съобщава РИА новости.

По-рано беше съобщено, че химнът на Китай е бил използван в руски рекламен клип, което по мнение на властите в Китай "уронва престижа и достойнството" на страната.

"Музиката към клипа "Леден Орбит" и правата за нейното ползване са били получени чрез руското представителство на английска компания, притежаваща база с музикални сингли. По името на сингъла не е било възможно да се определи, че това е химнът на КНР", твърди генералният директор на BBDO Moscow Игор Кирикчи.

"В момента ние правим собствено разследване, за да изясним, как химнът е попаднал в базата с музикални теми, предназначени за търговско ползване", казал той.

От рекламната агенция се извинили на КНР за това "чудовищно недоразумение".

Рекламният клип на "Орбит" е бил свален от ефир по молба на китайските власти, съобщил генералният директор на "Ригли" в Русия Максим Гришаков.

По-рано е било съобщено, че посолството на Китай в Русия по заповед на посланик Лю Гучан се е обърнало с молба да се свали от ТВ ефира рекламният клип  на "Орбит", в който е използван химна на Китай.

"Ние получихме нотата и сме наясно със ситуацията, но китайското посолство е говорило директно и с телевизионните канали, които сами са решили да спрат рекламата", казал източник от Министерството на външните работи на Русия.