Невероятно е колко бързо хората могат да променят начина, по който живеят и още по-парадоксално е колко наивно и покорно превиват глава пред неволята. В следващите редове ще ви изложа как може да добрувате и това се постига за по-малко от пет години с не повече от три стъпки.
Масово хората страдат от неволя и невъзможност да споделят своите ценности и идеали. Дори и образовани хора, вследствие на мизерията оскотяват. Обикновено образование и бедност следва да доведат до революция, но вместо това хората покорно се потапят във водовъртежа на лишенията, липсата, мизерията и депресията. Съгласяват се да правят вредни неща, както и се подават на убийствено вредно облъчване отвсякъде. Например, инвестират огромно количество времеви и емоционален ресурс в безсмислени действия, като това да развиват конспиративни теории за злодеянията на силни корпорации, които вследствие на своята политика са докарали хората да плащат скъп ток. Поддават се на негативни емоции, озлобяват се, гледат в паницата на другия, делят се и търсят убийствено ниско страстни методи на емоционално изпълване. Хората дават воля на най-лошите си качества като подтикване на ленивост на съзнанието, незаинтересованост, егоизъм, клюкарстване, страх и непостоянство.
Тази малка представителна извадка от действия или по-скоро бездействия показва как човек лесно си слага главата на дръвника пред кръвожадния палач наречен нищета. Това, което могат да направят, за да заменят нищетата с благоденствие се свежда до три прости неща.
Първото е да поставим обществения интерес пред личния. Това не е просто подтикване към засилване на социалната и морална отговорност на всеки, а чисто прагматичен начин за справяне с лични неволи. Винаги се тръгва от глобалното преди да се стигне до индивидуалното. Така е в бизнеса, политиката, литературата и всяка сфера на живота.
Преди да тръгнете на дълго пътуване обикновено отваряте картата да видите цялостната картина на вашето пътешествие, за да знаете от къде трябва да минете и като цяло да направите план. В противен случай ще съсипете вашето пътуване. Маркетинга в света на бизнеса изследва тенденции, позиционира продукти, създава имидж и дори променя възприятия, с цел добра реализация на продукти и услуги.
Околната среда е основният компонент, който трябва да се вземе предвид за успешната реализация на всяко начинание. Трябва да сме в хармония с околната среда, да участваме в нейното запазване, подобряване и най-вече да влияем върху нея. Например, може да изберете обществено полезна кауза, която да насърчава и изисква от държавната администрация да купува само неща произведени в България като обзавеждане за сгради, облекло, храни и дори автомобили. Ще видите френския премиер по-често във френски марки лимузини, отколкото в други, независимо кои са по-добри. Поради силния ефект на мултипликация в икономиката и тежката икономическа обстановка, всяко спестено или изнесено левче може да доведе до това едно детенце да остане един ден без храна.
Втората важна стъпка е да идентифицирате вашата лична цел, ясно да я формулирате и силно да я пожелаете. Разбира се, трябва да е изпълнима и реална, защото ако си пожелаете, например, да отидете на Марс с ролкови кънки доста ще се затрудните. В случай, че не може точно да измислите какво искате, пожелайте постижение, което някой някога е имал. В момента, който минете втория етап сте свършили по-голямата част от работата.
Третия етап е свързан със самото изпълнение и се свежда основно до „натиск и време". Успехът не обича умните на всяка цена, но обожава смелите и постоянните. Поставете си за цел да работите върху това, което искате пет дни в седмицата, по пет пъти на ден и за по-малко от пет години ще бъдете приятно изненадани от успеха. Проблемът никога не е свързан с липса на качества и шанс, а с това, че хората лесно се отказват, разочароват и поддават на провокатори, които ги отклоняват от пътя.
Например, нека си представим даден човек, който има за цел да стане най-добрия интерпретатор на сонетите на Шекспир и всеки ден работи по този проект по няколко часа. Започва с това да помага на друг по-добър от него литератор. По пътя за поредната им среща вие го засичате на пътя с вашата кола и го блъскате по начин, който изважда автомобила му от режим на движение. Този инцидент е достоен да блокира и пренасочи емоционалната ангажираност на този човек от неговия проект поне за няколко часа. Ще започнат едни скандали, пилеене на времеви, емоционални и финансови ресурси. Човекът ще започне да се обажда по телефона, ще разказва историята на своите познати, вероятно е вечерта да изкара нервите на жена си. Когато му се обади литератора, на който помага е вероятно да отложи срещата заради инцидента като му каже, че има проблеми.
На практика загубата от блъснатия автомобил е факт и освен да се предприемат адекватни действия по нейното отстраняване или преглъщане всичко друго влошава положението. Най-големия проблем, в случая, не е финансовата загубата произтичаща от инцидента а това, че човекът позволява да бъде отклонен от целта си. Не случайно успешни бизнес лидери често бързо се отървават, дори и на безценица, от губещи бизнеси и активи. Това не е защото са богати и не ги интересуват евентуални загуби, а просто обръщат гръб на начинания, които им носят загуби и поглъщат излишно време. С други думи насочват своите ресурси към неща, които вероятно ще им донесат блага и са в унисон с избрания от тях път и цел. Провокаторите, външните фактори, които могат да отклонят човек от неговия път изникват непрекъснато. Пълно е с тях в човешкия живот, като фалити, разводи, болести, лични драми, политически кризи, та дори и войни. Важното е, човек да устои, да не бъде отклонен от своя път за постигане на своята цел.
В заключение, нищетата се заменя с благоденствие, когато постигаме целите си. Това става, когато заменим, преди всичко, личния интерес с обществения, дефинираме нашите желания, след което всичко е въпрос на натиск, време и непоклатима целеустременост.
Стаксел
на 12.10.2013 в 23:22:14 #2Авторе, авторе, приеми един съвет от мен - още си много млад за да даваш философски съвети!
pacifier
на 11.10.2013 в 14:10:34 #1г-н Ников, да разбираме, че за вас монополите и картелите са измислица на фантастите? В противен случай подборът ви на примери меко казано куца.