Мениджър, близък до сделката, е споделил, че в преговорите вече се е стигнало до определяне на общите цели. Идеята била в съчетаването на силните страни на DHL в доставки за критично малко време с класическия въздушен товарен превоз от Lufthansa. От компаниите са отказали официален коментар.
Според източника, новото предприятие ще заработи през 2009. Двете страни ще участват в него с по 50%. Предвижда се оперативната база за „NewCo" да е летището Лайпциг / Хале, където в момента е центърът на DHL за сортиране и разпределяне на експресните пратки за Централна Европа. Новото предприятие щяло да се управлява от настоящия мениджър на Lufthansa Томас Папле.
Що се касае до бъдещата самолетна флотилия, вариантите за избор са товарните модели на Boeing B777F и B747-400F. Планирано е ангажирането на десет самолета, но още не е ясно дали те ще се купуват или вземат на лизинг.
„NewCo" според информацията ще се управлява независимо от компаниите-майки DHL и Lufthansa Cargo. Този модел за управление обещава значителни разходни предимства спрямо някаква форма на кооперация със самолетните флотилии на основателите, затова основните усилия били насочени „към създаването на една действително независима линия за товарни полети".
Говори се също така, че преди да се реши за кооперация с Lufthansa Cargo, DHL е бил „атакуван" с предложения от самолетните линии Cargolux и Emirates. Но и на двете последни било отказано. Спекулира се, че персоналните отношения между Deutsche Post и Lufthansa са изиграли ролята си при избора на партньор. Защото шефът на Post, Клаус Цумвинкел е член на надзорния съвет на Lufthansa, а председателят на последния Юрген Вебер е между другото член на надзорния съвет на Deutsche Post.
Основаването на „NewCo" не идва на бяло поле в отношенията между двете компании: тe работят в тясно сътрудничество. От 2005 DHL и Lufthansa Cargo имат в САЩ по 50% в общото предприятие LifeConEx. Този американски проект на германците се занимава със спедиция по целия свят на фармацевтични и лекарствени продукти. Освен това под заглавието „GlobalMatch" се осъществява съвместна доставка на въздушна поща, а третият пример за сътрудничество е общото използване на товарните самолети на Lufthansa Cargo в международните отсечки в рамките на дружеството с ограничена отговорност Aerologic GmbH, съществуващо от средата на 2000.
Планираното понастоящем основаване на „NewCo" означава разширяване на самолетния превоз на товари, за който досега формално е отговарял Aerologic. Възможно е с основаването на „NewCo" активите на Aerologic да се влеят в новото карго дружество.